Liten, söt, ond...

Direktlänk till inlägg 7 juni 2009

LSO/ Tålamod??

Av Paula - 7 juni 2009 21:32

Ja jisses. Idag har det hänt massor i barnens liv.


Jennifer har fått ett eget rum. Nu slipper hon dela med mellansyster. Eget skrivbord, egen dörr, egen säng. Hon har bestämt själv hur det skulle bli och fått boa in sig med hästaffischer på väggarna. Fick även välja en blomma att ha i fönstret.


Frida har blivit stor tjej, nu ligger hon på överslafen i våningssängen, så stolt. Nu är hon STÖRST i sitt och sagas rum. :)

Hon har tagit över jennifers plats i rummet och hon var näst intill lyrisk.


Saga är inte längre ensam i sitt rum, nu har hon sällskap av sin bästaste vän frida. Dom 2 leker jämt med varann. Det puttas vagnar och körs bilar och skrattas.


Allt detta resulterade i en konstig nattning för barnen. La frida och Saga klockan 20.00 Bägge 2 i samma rum. Förstod att det skulle ta tid för dom att somna, och det gjorde det. Första 40 minutrarna skrattade dom hejdlöst därinne. Men jag lät dom hållas. Sen blev dom tröttare. Saga började slänga ut tutten och nallarna från sängen. Fick säga till några gånger. Men klockan 21.00, då gav dom upp. Nu sover dom. Det är ju en vanesak för Saga att sova med sällskap, och för frida att sova med lillasyster. Hoppas att dom somnar snabbare imorgon. :)


Nu ska jag i badet... ;P  


 
 
Dante

Dante

7 juni 2009 21:47

Men vad det lät mysigt! Säkert ett sådant barndomsminne de lär prata om när de blir större :)

http://dante.bloggagratis.se

 
Paula

Paula

7 juni 2009 22:40

Ha ha, visst. Typ: "Kommer du ihåg när vi var små och kastade nallar på golvet och härjade på kvällarna tills mamma blev vansinnig på oss??"

http://lso.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anki

8 juni 2009 10:57

Grattis i efterskott!! Jag har inte varit hemma så jag har ju inte kunnat läsa din blogg *abstinens* hihi.
Vill bara säga att det är en äckelgubbe som smyger runt på tuna,polisen är på han men jag vet inte om han blivit inplockad än.Ger pengar till småtjejerna o tafsar på dom....Lämna inte barnen ensam ute.....
Ha det bra!

 
Paula

Paula

8 juni 2009 12:33

Anki, tack för infon. Låter obehagligt. Urrk.

Tack för grattiset också. :)

http://lso.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 6 november 2019 22:03

Ok. Till att börja med: livet känns så mycket bättre. Jag har börjat KBT, detta pga min låga tolerans för stress sen min ?gå in i väggen?- episod. Och min låga självkänsla. Och det har hjälpt! Bara att inse hur knasigt man tänker när man har låg ...

Av Paula - 17 september 2019 23:16

Jag har tagit en paus från FB. Av flera anledningar: Det tar för mycket tid, och man sitter jämt där och dumglor. Jag gör för många inlägg, och detta tror jag bidrar till att min make ?följer? mig där, och då anser sig uppdaterad och inte beh...

Av Paula - 10 september 2019 21:52

Jag är så glad att jag kommit igång ordentligt med träningen. Jag mår så gott av det. Under sommaren har det blivit 3 pass i veckan, men nu när jag har varit ensam har jag bara mäktat med 2 pass i veckan. Idag var det nypremiär på gymmet. Körde 2...

Av Paula - 8 september 2019 22:26

Ok, sen mitt förra inlägg har det bara varit en kamp för att klara vardagen. Ensam med en 8-månaders bebis, 2 hundar, ett hus och en kommunal budget att knåpa ihop. Och lägg därtill att bebisen håller på att skaffa en till tand och INTE sovit hela nä...

Av Paula - 1 september 2019 22:21

Länge sen sist! Jag har prioriterat familjelivet och semester. Sommaren började rätt knackigt. Det var en omställning för oss båda att bägge var hemma samtidigt. Jag tyckte väl att han skulle kliva fram och ta ansvar, och han tyckte säkert att ja...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards