Liten, söt, ond...

Alla inlägg den 3 december 2008

Av Paula - 3 december 2008 19:47

Jopp, passade på att fylla min kvot på 200 bilder, nu måste jag betala igen...  Nåja, är ju ingen fara.


Saga fick en tomteluva på biltema i måndags. Sötis.


Saga precis inkommen på dagis. Hon har lite svårt att gå med skor ännu, så hon stod som en staty och tittade på dom andra barnen som lekte ute.


Dom har gott om lego på dagis, sånt gillar hon. :-) Och så alla lekmobilerna. Dom är himla poppis.


Lillsötis inbäddad i vagnen nu när vi var på prommis i regnet. Allt var sjöblött, förutom Saga. *ler* Hon fick sig en skön tupplur i vagnen. Och mamsen fick sig en blöt promenad på 45 minuter.  


Nu ska jag få Saga att somna, sen ska jag häva mig i badet.

Tjing.

Av Paula - 3 december 2008 17:19

Kan banne mig inte sluta tänka... Oron gnager i mig. Fanns några grejer i brevet som rent oroar mig. *tänker*

Jag har typ noll tålamod, jag vill att saker ska hända bums. Och då att befinna sig mitt i en segdragen vårdnadstvist är ju föga kul.

Nåja, har skickat ett mejl, hoppas på att få några svar som lugnar mig tillsvidare.


Annars så kom det en mindre kul överraskning på posten idag. Försäkningskassan ska höja underhållsbeloppet, det som jag betalar till X, till 1900 i månaden från januari 2009. Kul, med tanke på att man går på studielån... *suuuck*

Hinner jag imorgon så ska jag gå in på förskingringskassan och be dom hjälpa mig att fylla i en sån där blankett för anstånd. Finns inte en chans jag överlever om jag måste hosta upp en sån summa varje månad. Så idag har jag hållit på skriva ut hyresavier, samt uppgifter från csn, och lönespec som jag tar med till FK. Ju fortare gjort desto bättre. Hörde att dom ändå har 8 veckors handlägging, så januari hinner dom ju inte till.

Ja ja, man är ju en överlevare utan dess like. Så det går nog, på någe sätt.


Nu ska jag och Sagis häva oss på promenad. Även fast jag hörde rykten att det regnar. Måste få komma ut och röra på mig.


Imorgon kommer mommo och är barnvakt. Jag ska på skolan och redovisa, kanske borde skriva ut det med...

Nåja, nu klä på sig.


Av Paula - 3 december 2008 12:16

Har kommit. Jepp.


Tog länge innan jag vågade kolla. Och tyvärr, inget beslut i brevet. Innebär att jag måste leva på hoppet ett tag till. *suck*


Innebär att jag måste lägga allt mitt hopp till advokater och domare. :-(


Nu måste jag äta, helt skakis.


Vissa grejer var dock oerhört bra i brevet.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards