Liten, söt, ond...

Alla inlägg den 4 december 2008

Av Paula - 4 december 2008 21:58

Jo, kvällen blev helt hyvens ändå till slut.

Såg ju lite på sjukhuset iaf, och fick snyfta när det kom en bebis till världen. Sen glodde jag på bröllopsform, och fick snyfta i slutet när dom förnyade sina löften. Och för första gången på länge så kände jag att det suger en smula att vara singel. Men i övrigt känns det helt ok. Just nu kan jag inte ens föreställa mig vilken misär det skulle vara att bo med någon.

Ni vet, hitta en massa smutsiga sockar som dräller överallt, bli irri för att karln somnar på en gång, ha nån som ser på helt fel kanal på tv:n... osv.

Ni ser, jag är inte mogen att ge upp mitt singelliv, ännu. Och just nu orkar jag inte dressera en karl heller. *skrattar*

För ni vet ju, det tar länge innan man har lärt en karl att se på rätt tv-program samt att hålla rätt på sina sockar... Det senare är näst intill omöjligt... *ler*


Naaaawwww, nu ska jag sluta tracka alla karlar. Jag är bara avis för att jag inte har en egen "toffelhjälte" hemma. :-)


Imorgon blir det en dag på dagis igen, såvida Sagis inte är alltför risig, och jag med. Det knastrar i mina öron när jag sväljer, det kan ju inte vara bra... Samt att näsan är täppt. Men det är klart, jag har ju vart i bacillernas högkvarter på dagis flera dagar denna vecka. Är ju inte lika immun som lillpaltarna.


Nattis.

Av Paula - 4 december 2008 20:09

Känns nästan som att man vill byta namn och flytta till ett nytt land. Jiiises. Blev av med en släkting så jag trodde jag skulle få en lugn och skön hemmakväll för mig själv. Sagis hade precis somnat, och jag hade baxat ner röva i soffan och bullat upp med kvällsfika. Såg framemot SÄSONGSAVSLUTNINGEN av sjukhuset, och då börjar det rycka i ytterdörren... *suuuck*

Där står då en annan släkting och kliver in med orden: Låser ALLA dörren??!! Ja, alla låser dörren för man vill inte ha in vad som helst i lägenheten.

Först gnälldes det över ena av mina bröder, sen gnälldes det över den andra av mina bröder... Jiiises.

Öööh, jaha, men vad trevligt... Förlorade en kvart av sjukhuset och kvällsfikat hade hunnit svalna... Thank u för det liksom.

Allt detta handlar om en flytt, INTE MIN FLYTT!! Capish??

*himlar med ögonen* Jag bryr mig inte, det är inte mitt problem. Klipp navelsträngen för helvete. Karln är typ... 35 eller nåt.


Värsta var ändå: Det finns ett duschdraperi där, vill du ha det??

Fåsenu... Vill jag ha ett gammalt äckligt, begagnat duschdraperi som hängt i en lya där 2 ungkarlar bott?? Helst när jag har ett fint hemma?? NÄ, det vill jag inte. Jiises, bad henne slänga skiten.


Jisses, kan man lägga ut en släkt på blocket??


Av Paula - 4 december 2008 13:10

Jag håller seriöst på att få dåndimpen. *sur*

Jag behöver få egen tid. Typ på kvällen när Saga har lagt sig, då vill jag gärna kunna lägga mig i soffan, glo tv ifred och känna mig avslappnad. Nu har jag inte fått göra det på... Ja, sen i lördags, det är ett tag sen.


Har inte haft en ensam kväll hemma sen dess. Alltid har det vart nån här. Antingen B2 eller som nu Mamma. *suuuck* Inget illa om dom, men fan jag dööör, vill ha liiite privatliv.


Trodde jag skulle få det igår, men då kom ju morsan, en kväll tidigare, hon skulle vara barnvakt idag... Och nu sitter hon och försöker förklara för mig varför Saga är lös i magen. HON ska förklara för MIG??!! Sånt får det att kräla i huden på mig... Sagas mage reagerar ibland på något, men vi vet inte vad. Vi vet att det inte är mjölk, och inte fisk. Och nu försöker hon, som träffar saga kanske 1 gång i månaden, förklara för mig att det visst kan vara det ena och det andra och säger åt mig vad jag ska tänka på och inte. Jag blir galen!!

För helvete, get a grip.

Jag är ju för fan inte född igår.


Och så funderade hon om hon skulle stanna en till natt och sen julshoppa imorgon, men inte det. Då avlider jag bums alltså. Jag måste fan få vara för mig själv åtminstone en kväll i min egen lägenhet. Är det för mycket begärt?? Jag betalar ju ändå hyran själv.


Nåja, seminariet på skolan gick bra iaf.


Och har hunnit vara till FK och lämna in papprena om anstånd. Får hoppas att jag får det beviljat, men det borde inte vara nå problem. Synd bara att det blir en skuld där, som man får börja betala sen när man har jobb.


Nåja, det blir nog bra.


Av Paula - 4 december 2008 07:14

Fan vad det är tidigt... *yörk*


Hade skitvsvårt att somna igår. Usch. Vill ha sovmorgon!!


Börjar bli förkyld också...


Det är jättejättejättesynd om mig.


Nää, igentligen inte. Men men. Bara gilla läget. Redovisning idag.

Vinkevink.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards