Liten, söt, ond...

Direktlänk till inlägg 20 april 2008

LSO/ Fullt upp idag.

Av Paula - 20 april 2008 15:24

Ahh, det kan man väl säga. Har haft fullt upp med barna hela dagen. Var på storheden en sväng, hade lovat stortjejen en "petshop", så vi var på toys "r" us och shoppade en varsin åt jennifer och frida. Sagis fick en ny träskallra. Alla verkade nöjda över prylsen.


Sen kom "Mommo" och hälsade på, och då hade jag sån grym huvudvärk så jag undrade om hon kunde vakta flocken en stund så jag fick fara ut och jogga. *ler* Så, vi klädde på paltarna och dom gick ut på gården och lekte medan jag svidade om till löpkläderna och gav mig ut i samhället.


33 minuter senare kom jag tillbaka och då var huvudvärken borta och jag tror att jag hade ett stort leende på läpparna. :-)

Nu är det som att alla timmar på motionscykeln fick en mening. Jag sprang rundan på ca 5-6 km på 33 minuter, och det gick så LÄTT!! *njuter*

Jag sicksackade mellan folket som var ute och gick på lätta löpsteg och njöt av att höra musiken stråla in i öronen. Jag var fullkomligt synkad i andetagen och löpstegen. Utandning på 2 steg, och inandning på 2 steg.

Såna här träningspass är det BÄSTA som finns. (Förutom sex...)


Nåja, efter duschen insåg jag att solen hade gjort sitt från gårdagen, jag har FLAGNAT i pannan och näsan... Vackert, inte.

Nu ska jag dricka lite mera vatten så jag återställer balansen i kroppen.

Puss på er. :-)

 
 
Leen

Leen

21 april 2008 07:26

Åååhh vilken härlig läsning! Visst är det toppen att springa?! Särskilt när det flyter så fint. Var springer du? Jag springer runt Skurholmsfjärden nu innan det går att springa på Ormberget. Det blir ganska exakt 7 km hemifrån mig, runt sjön och hem igen.

http://blogg.aftonbladet.se/18317

 
Paula

Paula

21 april 2008 07:45

Mmm, det är ju så skönt!!
Jag springer hemifrån (tuna) till mjölkudden, in i rondellen och till shell-korsningen, därefter tar jag och följer midgårdsvägen förbi max, coop-arena och till trafikljusen vid team sportia. Där vänder jag hemåt under bodenvägen och till mjölkuddsvägen igen och så följer jag den hem. Tror det blir ca 5-6 km. Måste damma av cykeln snart och mäta upp nån lite längre runda, 5-6 km är lite i kortaste laget. 7-8 km är nog lagom. :-)

http://lso.bloggagratis.se

 
Paula

Paula

21 april 2008 15:30

Var och mätte med bilen, blev 5,4 km. :-) Så jag hade gissat ganska bra.

http://lso.bloggagratis.se

 
Leen

Leen

22 april 2008 06:04

Okej. Jag kan komma och springa med dig någon gång och så kan vi ta min runda någon gång. Om du vill springa med sällskap förstås. En del vill springa ensamma men jag tycker det är kul med sällskap ibland. Även om man inte snackar med varann :)

http://blogg.aftonbladet.se/18317

 
Paula

Paula

22 april 2008 08:12

Du, det gör jag gärna. Som du säger, ibland är det kul med sällskap, även om man kanske inte skvallrar ihjäl sig under rundan. :-)

http://lso.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 6 november 2019 22:03

Ok. Till att börja med: livet känns så mycket bättre. Jag har börjat KBT, detta pga min låga tolerans för stress sen min ?gå in i väggen?- episod. Och min låga självkänsla. Och det har hjälpt! Bara att inse hur knasigt man tänker när man har låg ...

Av Paula - 17 september 2019 23:16

Jag har tagit en paus från FB. Av flera anledningar: Det tar för mycket tid, och man sitter jämt där och dumglor. Jag gör för många inlägg, och detta tror jag bidrar till att min make ?följer? mig där, och då anser sig uppdaterad och inte beh...

Av Paula - 10 september 2019 21:52

Jag är så glad att jag kommit igång ordentligt med träningen. Jag mår så gott av det. Under sommaren har det blivit 3 pass i veckan, men nu när jag har varit ensam har jag bara mäktat med 2 pass i veckan. Idag var det nypremiär på gymmet. Körde 2...

Av Paula - 8 september 2019 22:26

Ok, sen mitt förra inlägg har det bara varit en kamp för att klara vardagen. Ensam med en 8-månaders bebis, 2 hundar, ett hus och en kommunal budget att knåpa ihop. Och lägg därtill att bebisen håller på att skaffa en till tand och INTE sovit hela nä...

Av Paula - 1 september 2019 22:21

Länge sen sist! Jag har prioriterat familjelivet och semester. Sommaren började rätt knackigt. Det var en omställning för oss båda att bägge var hemma samtidigt. Jag tyckte väl att han skulle kliva fram och ta ansvar, och han tyckte säkert att ja...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards