Liten, söt, ond...

Direktlänk till inlägg 7 december 2008

LSO/ Usch.

Av Paula - 7 december 2008 19:14

Känner mig ensam och bitter ikväll.

Inte kul alls. Saga är lagd i sängen. Och jag är så trött. Hade så gärna velat mysa upp i en famn och gosa. Känner mig dubbelt ensam nu när man spenderat hela helgen i samma rum som X och hans "tjej". Ibland kände man nästan för att ta fram popcorn, så underhållande var det.


Nåja, jag är glad att det inte är jag.

Då är ensamheten att föredra. :-)


Men jag vill gärna tro att det kanske finns nån därute för mig. Men jag antar att jag får vänta ett tag. Typ några år eller så. Men det känns ensamt. Tur min soffa är liten. Då känns den inte lika tom.


Imorgon blir en jobbig dag.

Dagis från morgonen. Ska ta med en bok och smita till personalrummet, så får dom väl komma och hämta mig sen om det går dåligt. Känner att jag måste ta tag i pluggandet. Ett seminarium till veckan, och en skriftlig inlämning innan jul. På kvällen blir det luciafest på Fridas dagis, har en känsla att jag kommer att ha svårt att knipa igen munnen då. Ifall beteendet fortsätter det vill säga. Sen måste jag ringa ett samtal imorgon också, till advokaten. Måste få klarhet i en del grejer.



Hujja, tänk om man bara kunde få semester ett tag, bara slappna av... Handen min har blivit sämre också. Tummen har börjat svälla upp med. Däremot verkar kortisonet ha verkat bra på pekfingret, för det har inte varit svullet sen dess. *peppar peppar*


Nåja, imorgon är det en ny dag. Då kommer allt kännas mycket bättre. Och vem vet, drömprinsen kanske knackar på imorgon. *skrattar* Visst visst.

Tjing.

 
 
Ingen bild

Eija

7 december 2008 21:27

Vi röstar på semester tycker jag!!! :D

Haha, kanske det är drömprinsen som delar ut reklam mitt i natten :P

 
synne

synne

7 december 2008 22:18

Jag vet hur det kan kännas ibland Paula med ensamheten,saknaden efter att ha någon att luta sig på.Jag hoppas okså på att en dag få möta en ny kärlek,men börjar banne mig tvivla ,har varit ensam i 6 år nu.Börjar bli gamal och gaggig.Men som du vet hoppet är det sista som överger människan.Styrke kramar till dig.Synnöve

http://synne.bloggagratis.se

 
Paula

Paula

7 december 2008 22:39

Eija, ja, är det drömprinsen så lär han få passera... har ju en iq-gräns på min blivande karl som jag inte tror han skulle klara. *skrattar*

Synne, Ja hopper lever man ju på. Och inte sjutton är du väl gammal och gaggig, jag har ju sett bilderna ju. :-)
Jag tror som mamma säger: det händer när man minst anar det, och det har stämt hittills.
Kram.

http://lso.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 6 november 2019 22:03

Ok. Till att börja med: livet känns så mycket bättre. Jag har börjat KBT, detta pga min låga tolerans för stress sen min ?gå in i väggen?- episod. Och min låga självkänsla. Och det har hjälpt! Bara att inse hur knasigt man tänker när man har låg ...

Av Paula - 17 september 2019 23:16

Jag har tagit en paus från FB. Av flera anledningar: Det tar för mycket tid, och man sitter jämt där och dumglor. Jag gör för många inlägg, och detta tror jag bidrar till att min make ?följer? mig där, och då anser sig uppdaterad och inte beh...

Av Paula - 10 september 2019 21:52

Jag är så glad att jag kommit igång ordentligt med träningen. Jag mår så gott av det. Under sommaren har det blivit 3 pass i veckan, men nu när jag har varit ensam har jag bara mäktat med 2 pass i veckan. Idag var det nypremiär på gymmet. Körde 2...

Av Paula - 8 september 2019 22:26

Ok, sen mitt förra inlägg har det bara varit en kamp för att klara vardagen. Ensam med en 8-månaders bebis, 2 hundar, ett hus och en kommunal budget att knåpa ihop. Och lägg därtill att bebisen håller på att skaffa en till tand och INTE sovit hela nä...

Av Paula - 1 september 2019 22:21

Länge sen sist! Jag har prioriterat familjelivet och semester. Sommaren började rätt knackigt. Det var en omställning för oss båda att bägge var hemma samtidigt. Jag tyckte väl att han skulle kliva fram och ta ansvar, och han tyckte säkert att ja...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards