Liten, söt, ond...

Alla inlägg under juli 2009

Av Paula - 17 juli 2009 06:26

Wohej vad trött man kan vara. Inte många timmars sömn i kroppen inatt... Hade otrooooligt svårt att somna igår.

Kommer med andra ord att vara rätt mör ikväll. :S

Bahh, en masssa kaffe idag så blir det nog bra. :)

Man lever ju bara en gång så.


"Life in plastic, it´s fantastic"... Dom lirar "Barbie-girl" på webradion. Ha ha. Det var inte igår.


Fatta, det är FREEEEEDAG idag, solen skiner och det är SISTA arbetsdagen denna veckan för mig.

Hoppas finivädret håller i sig så vi kan gästa pråmen ikväll. ;P


Nä, lite frulle in i brödsaxen så man orkar begå jobb idag.

Fling flong.

Av Paula - 16 juli 2009 22:17

Jaha. *raaap*

Sitter och testar en av ölen som ska drickas imorgon, måste ju kvalitetstesta. :) Skitagott.

Fuljävlasmuggelöl.


Det var inte det jag skulle skriva.


Jag skulle nämnligen skriva att A, Sagas Pappa, har vart och shoppat en "storatjejen-säng" åt henne. Dvs, no more spjälsäng...

Jag är oerhört imponerad. Att han tar den striden med henne. Alla ni som har bytt säng på barnen vet vad jag menar. Det där att vara konsekvent och gå och lägga ner barnet i sängen när det kliver upp och inte vill ligga kvar för att sova.

Saga är mitt tredje barn, och för första gången slipper jag ta den striden. Han är verkligen en bra pappa.

Sen hörde jag att Saga har bjudit han på ungefär 47 koppar "Faffe" idag. :)

Sötungen.


Annars så har jag ju jobbat ikväll.

Och jag blev en erfarenhet rikare ikväll, och återigen känner jag att jag har valt rätt. Detta med patientkontakt och att finnas till för en person som har det svårt, det är nog min grej. Idag blev jag även kallad dumskalle på jobbet, samtidigt som jag gav tröst, och trots orden så visste jag att dom kom av ren rädsla, och trösten jag gav var accepterad och jag hoppas den hjälpte.

Frågan är ju om jag bryr mig för mycket? Kan man göra det?


Men oavsett, så känner jag att jag har hittat rätt. Att bli sjuksköterska är nog min grej. Jag känner att jag växer en smula varje dag jag är på jobbet. Inte nu för att jag jobbar som sjuksköterska just nu, men inom vården iaf. Den rätta titeln jag har nu är Rehabiliteringsassistent.

Trivs som en fisk i pölen.

Sådeså.


Snasket till morgondagens party är inhandlat, kom för fasicken nu och ha partaj med mig!! :)

Av Paula - 16 juli 2009 16:20

Ja jisses, imorse gick det inte som det skulle.

Hade ju ställt klockan på 6, för att äta frukost, sen vila nån timme innen springandet... Jag försov mig.

Vaknade 8, tryckte i mig frulle, och somnade om. :)

Vaknade igen 09.45 och fick i stort sett hota mig själv med stryk för att få upp mig ur sängen och fara ut och springa.

Hotet lyckades och jag tog mig iväg.

Det gick ändå hyfsat bra även om jag var som en trött komapatient.... (finns väl kanske inga pigga såna??)  


Men tack vare den där försovningen har jag fått stressa som en gnu idag. Nu är första gången jag sitter... Är hemma på middag från jobbet. *pust*


Nåja, kostar att ligga på topp.

Nu får jag även i mig dagens första kaffekopp. Jiiises vad den behövs alltså.


Tjiing tjong.

Av Paula - 15 juli 2009 22:57

Jag är trött. Ändå sitter jag här. På min pilatesboll, och gungar fram och tillbaka. Liksom fastnat i nåt "jag har inte umgåtts med en enda männska idag så jag måste vara social på nätet hela dagen"... Typ.


Har inte hänt mycket fränt idag.

  • Bakade bulla, dock var nog jästen kass, för dom blev inte så bra som dom brukar.
  • Lagade massa köttfärssås och spaghetti, mera matlådor i frysen.
  • ... ja nä, det var typ allt.

Sen har jag suttit här.

Jätteproduktivt... Not.


Har också funderat massa. Insåg ju som att jag bott ensam rätt länge nu. Men det känns inte som att det är länge. Jag lider nog inte av att bo själv. Det är ganska så hyvens nice att bo själv, utan karl alltså.

Har ju ingen sån där "oooh, måste hitta sambo-panik", som vissa verkar vara drabbade av. ;)


Däremot så skulle jag nog hemskt gärna vilja ha en speciell en att umgås med, att kramas med, att sova med ibland. Kan man beställa sånt från H&M?? Tänkte nämnligen unna mig lite nya träningskläder snart, så då kanske man kan få en sån där sovkompis på köpet?? Fast iofs, med H&M:s kvalitét så skulle det ju ändå vara århundradets stolpskott som dom skickade hem... Näää, inte vara sån nu Paula... Karlar är jättebra, alla av dom. *host harkel*


Nä... Men, jag skulle däremot vilja ha en personlig tränare. Tror ni Magnus Samuelsson ställer upp?? *dreggel* *hämtar haklapp*

Nån som liksom hänger med och springer med en och skriker: Jävla latarsle lyft på fötterna, du springer ju som en 80-årig tant med ledproteser!!

Eller nåt liknande. Det skulle jag vilja ha, nån som pinar mig att ta i ännu mer. Iaf under intervallerna. Urk.

Har ett intervallpass som jag INTE ser framemot imorgon.


Hujja vad jag svamlar, kanske skulle masa mig mot bingen. Har ställt väckarn på 6, trots att jag inte börjar förrän 12. Måste ju som sagt hinna springa innan. Lite störd är man ju. Faktiskt.

Men det blir som en drog, det där med att träna.


Nä, sov gott.


Ni kommer väl på festen på fredag??!!  

Av Paula - 15 juli 2009 13:16


Idag blev det hojjen till storsand. La ut filten, la mig på filten, och NJÖT!!

Läste lite, solade lite, spanade lite.

Kan inte klaga.



Jag mådde hur gott som helst.

Var som att flera års stress och problem rann rakt ner i sanden och försvann... Var nog behövligt att bara vara ensam i nån timme. Visst var det ju folk där, men jag var ensam. Fröken M skulle ju ha joinat mig, men hon hann inte. :)

Men som sagt, det var skönt att bara vara ensam en stund. Bara slappna av.



Tyvärr kom det moln efter ett tag.



Och efter 2 timmar kom åskan. Då skyndade jag mig att hojja hem.


Så nu blir det vara inne. Ska laga lite mat och ta det allmänt chill är det tänkt. :)

Av Paula - 14 juli 2009 19:20

Tjo!!


Har precis landat hemma efter en tur på ormberget. *svett* Sprang gula slingan (5,4km) på 29.40 Ganska så nöjd är jag. Känner i kroppen hur man blir bättre och bättre på tiderna. Så det där löpprogrammet är nog inte så tokigt ändå, även om jag fortfarande avskyr intervallspassen. Huuga.


Känns ganska ömt i benen nu dock. Är väl kanske inte så smart att springa 2 dagar i rad. Helst inte när jag sprang milen igår. Men imorgon är det en vilodag. :)


Annars har det vart en hyvens dag.

Har legat på playan med Malin och B2.

Himla trist att båten inte funkade så vi hade kunnat åka ut med den. Lider verkligen med B1, med tanke på hur han väntat på att få åka med den. Håller tummsen att den är fungerande till helgen. Eller imorgon.


Har även passat på att fylla kylen med lite flytande till helgens fest. :) Nu är det bara snacksen som saknas.


Näpp, dags att humpa sig i duschen och tvätta bort allt svett.

Av Paula - 14 juli 2009 08:50

Solen skiner och jag är LEDIG!!!

Idag blir det playan, lite senare dock. :)


Blev väckt av en Kusin från finland som var på väg att hälsa på. Det blir skoj. :D


Fatta!! Solen skiner på min lediga dag!!! *lycka*


Har redan slitit på mig nya bikinin och är på väg ut på balkongen och njuta lite sol. Wohoooo!!

Av Paula - 13 juli 2009 19:52

Gosh, liiite smått sliten nu. Insåg det när jag "pratade" i telefon, höll på att somna med luren i örat... (F´låt A, var liite trött).


Masade mig dock ur soffan, och nu håller jag på att laga massa mat så jag kan fylla matlådor igen. Sista matlådan tog slut idag på lunchen. Så nu står det en fläskfilegryta på spisen och puttrar. Mums.


Annars så var det jobb idag. Hade en SUVERÄN dag på jobbet. Fick en sån där AHA-upplevelse. En tanke slog mig då att lilla jag kan faktiskt påverka en människa, lilla jag kan göra den där skillnaden, och det kändes banne mig stort. Och denna upplevelse hade jag på morgonen, så hela dagen blev som sagt jäkla bra. *nöjd* Kommer kännas en smula trist att återvända till skolbänken, men jag antar att jag kommer att bli utringd under terminen också.


Sen efter worket så hojjade jag hem och snörde på mig löparpjucksen och for ut och sprang en mil. Även det var helt suveränt!! Hade min nya Mp3-spelare med mig, och den där beat&run funktionen var himla bra, man höll som bra tempo hela vägen. Men jag ställde den lite fel distansmässigt, den trodde jag hade sprungit 8,1 km när jag sprungit milen. Mitt ögonmått är nog inte så bra när det gäller att uppskatta 100 m. *suck* Däremot så hade den fått ihop över 9000 steg och förbränt närmare 600 kalorier, under löpturen. :)

Även batteriet höll så länge.


Näpp, om man skulle fixa klart i köket, ta undan disken, och sen bara slappa. Oj vad skönt med sovmorgon imorgon. *lycka*

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards