Liten, söt, ond...

Alla inlägg den 9 juni 2008

Av Paula - 9 juni 2008 20:48

Läste en saga om Mumintrollen nu ikväll åt kidsen. Höll på att gäspa käkarna ur led. Jisses. Visserligen är det en av dom mest lästa sagorna, men ändå. Jag är nog trött. Och ungarna var trött, även om vi knappt gjort nåt idag.

Jennifer iofs fick en present av Mommo, ett korsstygnsbroderi, så det har hon hållit på med denna regninga dag. Duktig är hon, och tålamod har hon. Nåt som jag inte hade, inte har... *ler*


Och Frida fortsätter sin väg i blöjfriheten. *fniss* Nu har hon vart utan blöja 1 hel vecka. (blöja på natten bara). Idag hände iofs en olycka, men under hela veckan som gått så har hon haft 3-4 helt torra, olycksfria, dagar. *stolt* Tror nog att hon kommer fixa detta galant innan jag återlämnar dom till X.


Och Saga producerar tänder på löpande band, ikväll kände jag den 7:nde tanden sticka fram. Nackdel är att nu kan hon gnissla med dom, och det skär igenom märgen när man hör det där ljudet. *ryyyyyyyser*


Nu är jag trött, nu ska jag slöa.

Av Paula - 9 juni 2008 17:27

Vet inte om det är bristen på sol idag, eller om det är pms, eller vad det är. Men mitt humör är allt annat än strålande idag... :-(

Har en massa tankar på vårdnadstvisten som snurrar runt i huvudet, inga roliga tankar precis... *ledsen*


Är väl alla småsaker som byggts upp under förra veckan... Stortjejen råkades kalla X:ets flickvän för mamma bland annat. Inget som värmde i mitt mammahjärta precis. Nåja, hon sa hennes namn sekunden senare, men det bet fast i mig.


Sen att X verkar göra vissa saker med flit för att förstöra känns ju föga kul det med. Nåja, hoppas bara att allt är över snart. Hur det än går så ska det bli skönt att lägga allt bakom sig sen. Går det bra så blir jag ju jätteglad och mycket blir till det bättre, och går det inte bra så får jag ta den smällen och försöka gå vidare. Hur som helst så är det positivt att tvisten är över sen. Det är då helt klart. Det tar så mycket energi och oro från mig när man inte på förhand kan förutse hur det ska gå. :-(

Känner mig så fruktansvärt maktlös. Har inget att säga till om när det gäller mina egna barn. Urk.


Hoppas att solen är framme imorgon så att allt känns bättre.

Av Paula - 9 juni 2008 10:02

He he he, fick MMS av A nu på morgonen, och ja... Vad ska man säga? Typ dags att flytta kanske?? *blinkar*

Eller vad säger ni?? Snö?? 2 veckor före midsommar?? *skadeglad*

Så såg det ut när A for till jobbet imorse.... Ha ha. Fyy vad hemskt. Dags att åka och köpa skoter?? *asg* (Ska kanske upplysa om att bilden är tagen i Gällivare).


Nää, förlåt, ska sluta retas.


Helt plötsligt känns kusten och Luleå helt ok. Trots lite regn idag. :-)

Vi ska nog vara mest inne idag, kanske gå på en prommis senare med ungarna cyklandes. Får se.

Nää, nu ska jag dricka en till kopp kaffe, sen ska Sagis ha krubb.

Ha en bra dag ni andra. Kjam.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards