Liten, söt, ond...

Alla inlägg under september 2008

Av Paula - 30 september 2008 21:35

Har nyss kommit hem från praktiken.

Satt och höll en patient i handen när hon "gick vidare"...


Och nu sitter jag med tankar på min Pappa, och min Mormor. Hoppas att någon satt och höll min pappa i handen när han tog sitt sista andetag... Hoppas att han kände att han inte var ensam.

Jobbiga tankar. Men jag är en erfarenhet rikare.

Kommer dock alltid att minnas just denna händelse, med respekt, värdighet och omtanke.


Imorgon är det en ny dag, och nya timmar på sjukhuset.

PoK.



Av Paula - 30 september 2008 10:15

Ja, en riktig nattsömn kan verkligen göra livet bättre. :-)

Har väl sovit en ca 11 timmar inatt, och allt känns mycket bättre. Förkylningen känns nästan borta och jag känner mig så mycket piggare. Jag tror att jag verkligen behövde en sovmorgon, det var väl typ den första på nån månad. Jag som i vanliga fall brukar sova 6 timmar per natt. :-)


Så idag, hinner jag inte göra så mycket. Praktiken börjar kl 13.30, och slutar 22.15 Antar att det kommer vara lite lugnare än igår, då det var tokmycket både in- och utskrivningar.


Ska dock häva iväg min kropp till ett solarium så fort jag hällt i mig teet. Har längtat efter att få ligga i solariet i säkert en månad. Skönt att få lite värme och avkoppling. Ska hämta ut paketet från Inkclub som hade kommit också. Sen hem och duscha och göra sig klar för dag 2 i verkligheten. :-)


Synd bara att man är förkyld så man inte kan träna, hade så sett framemot att få träna under denna vecka. Då hade jag tvingat ut dig på ormberget Lena! ;)

Ha ha, nååja. Bättre lycka nästa vecka då.


Ha en bra dag ni andra.

PoK.

Av Paula - 29 september 2008 18:59

Hujja, vilken jobbig dag. Har vart första dagen ute i verkligheten, med sjuksköterskekläder... :-)

Det var himla skoj.

Men nu är jag så risig...

Nädan är jäddedäbbt...

Får väl se om det blir nå praktik imorrn, eller om dom skickar hem mig för tillfriskning. :-(


I övrigt så känns det skumt. Saga har åkt till sin pappa. Kommer att sakna henne. Men ska hämta henne på fredag så jag får vara med henne i helgen.


Nä, ska sjunka ner i badet. Och försöka utrota baciluskerna.

PoK.

Av Paula - 28 september 2008 10:32

Inatt mådde Saga inge bra. Hon vaknade före midnatt och var superledsen. Tät i näsan var hon och jag misstänker att hon har ont i tandköttet också. Så det var lite som förr, ta upp henne, och gå runt och bära. Dock väger hon ju lite mer nu än när hon var en färsking. :-)

Gav henne alvedon och droppade koksaltlösning i näsan, det var inte poppis kan jag säga, jiiisus var arg hon blev när jag hade droppat klart. Grannarna måste ha trott att jag plågar henne.

Men sen efter en timme så började hon slappna av, antar att det var för att alvedonen började verka.

Så klockan 1 somnnade hon om, och då slocknade jag också på soffan.


Och ja, jag hoppas att jag känner mig pigg och fräsch imorgon. *tveksam*

Sitter med min nya myskofta på mig och huttrar... Hujja.

PoK.

Av Paula - 27 september 2008 23:00

Urrkki burrkki vad jobbigt det där var.

Har suttit och gjort klart hemtentauppgiften, på en lördagkväll, sicken torris jag är.

Det var sista frågan av 8, (jag tog nummer 7 och 8, resten blev uppdelade av gruppen), och det tog banne mig 2 timmar att skriva svar på EN fråga.

Nu återstår renskrivning till på torsdag då vi ska samlas och gå igenom allt och skriva ihop skiten. Men det går nog fort, det är detta insamlande av fakta, och sållning av fakta som tar tid. Ska försöka korta ner skiten ytterligare också. (Den mesta tiden gick till att försöka fatta vad alla dessa engelska termer var på svenska, men jisses vad mycket jag lär mig).

Mao, ikväll har jag ingående lärt mig vad som igentligen hände när Jennifer, Frida och Saga blev till. Alltså om jag tänker på min kropp, har inte läst ett jota om vad som händer i karlars kropp, det var nog B:s fråga.

Jag får läsa hans svar sen när vi ska lämna in skiten.


Nog om det.

i övrigt har jag gjort dubbel sats chokladbollar och fryst ner, min frys börjar vara jättefull nu... Men nu finns det ordentligt med fika tills lillstumpan fyller år. Såvida jag inte blir jättesugen och äter upp 40 kanelbullar, en plåt med chokladrutor och 40 chokladbollar... Njähh, lär ju kanske inte hända.


Annars börjar jag faktiskt bli lite nervös inför veckan. Inte nog med att jag känner mig som en snorboll, jag ska dessutom ut på 3-dagars praktisk på sunderbyn... Och upp aptidigt på morgonen... Hur fan ska det gå?? Bara jag inte blir ännu sjukare. *håller tummen*


Ja ja, nu blir det krama soffkudden.

PoK.

Av Paula - 27 september 2008 20:00

Jao, nu kommer återigen ett inlägg som visar att jag inte har alla hästar i hagen... *host*


Som småbarnsförälder så sjunger man en hel del fjantiga barnsånger. Och idag har jag sjungit som f-n för att försöka få Saga till att sitta still när hon ska äta... Gick ju sisådär. Men jag fick mig ett jäkla skrattanfall iaf, alltid nåt. *ler*

Jag blev lite less på "bää bää vita lamm", så jag modifierade texten lite... Eller mycket. *asg*


Testa själv, har ni lika kass humor som jag, så kommer ni också att le lite. Eller så är det bara jag med sveriges sämsta humor...

Melodin är då "bää bää vita lamm".

Brööl brööl bruna älg,

har du någon fälg?

-Nej nej din stora dummer,

för jag är ju ingen hummer.

Och joo, jag ska söka hjälp, jag vet att jag inte är normal... Och ni som då inte fattar, så är ju hummer den coolaste bilen ever... Och hur gammal är jag då? *host*

Men men, jag höll på att skratta ihjäl mig åt mig själv iaf... Stackars Saga, vilken traumatisk barndom hon har. *asg*


Oh jiiises. Och det är alltså lördag... Jag måste börja umgås med vuxna människor alltså. Ha ha.

PoK.

Av Paula - 27 september 2008 13:50

Joo, känns som att det är dags för mig att ha lite kul snart. Känns som att jag inte gjort annat än pluggat och jobbat och vart med barnen.

Behöver nog lite egen tid. Låg och funderade på hur skönt det hade vart att bara åka iväg och sola. *myser*

Nåja, nästa vecka ska jag göra det. Och träna, i massor. Och ha praktik, och vara på skolan, och jobba, och plugga....

Månntro om vi kan utöka nästa vecka med ett par dagar så jag hinner allt??


Idag för övrigt, har vi vart på prommis i regnet. Var som skönt, vi slapp trängas på gångvägen, var ingen annan ute.

Och nu har jag tagit fram köttfärs, ska laga en stor form med makaronilåda och frysa ner i portioner, så man har till både praktiken och skolan.


Men nä, nu ska jag gå och göra nytta.

PoK.


Av Paula - 26 september 2008 20:22

Har ju 2 lattjo nyheter:

  • Ingen värk i handen, har inte behövt värktabletter på 3 dar nu. :-) Och jag kan nästan böja pekfingret helt.
  • Jag vann på triss idag!! 75 kronor * 2, inte illa!

Och med tanke på att jag har sånt flyt nu, så kommer väl radiotjänst med en hel armé pejlare ikväll... *springer och låser dörren*

Så, nu är det nog lugnt.


Förresten så passar heineken himla bra ihop med chokladrutor, bra kombination. ;)

PoK.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards