Liten, söt, ond...

Alla inlägg den 22 september 2008

Av Paula - 22 september 2008 21:16

*kräks* Huuuga. Har suttit och gjort instuderingsfrågorna om cellen nu ikväll. Så nu har jag skrivit ner lite om alla dessa cellorganeller. *pust* Körde dock fast på dom olika proteinerna, det var sista frågan, så jag gav upp, det får vara. Jag vet ju funktionerna, men inte namnen... Blähh.


Hujja, måste sluta vara så duktig. :-)


Annars har jag och Saga vart på kvällsprommis idag, vi gick till konsum och köpte loka och godis. Tänkte unna mig lite snask i pluggandet. Och det hjälpte nog. :-)

Och imorgon är det ju examination i HLR på skolan, och innan dess ska jag åka och lämna in Forrrden på service. Det kan hon behöva, lite ny olja och nytt filter. Imorgon ska jag också ringa till sjukhuset och presentera mig inför praktiken nästa vecka, och planera vilka dagar jag ska vara. Skoj skoj.


Näpp, om man skulle fortsätta krubba godis och sappa tv så man glömmer bort alla lysosomer och mitokondrier.

PoK.



Av Paula - 22 september 2008 17:08

Ja, vi gick igenom hjärnan och vilka delar som styr vilka delar av kroppen. Var alldeles i slutet av dagen och jag var himla trött.

Slår upp sidan i boken som läraren visar på tavlan, bilden föreställer en hjärna... Inget konstigt med det.

Ut efter hjärnan finns kroppsdelar utspridda för att demonstrera vad som styrs... Inget konstigt med det heller...

Längst inne i hjärnan finns då en pytteliten del, och där finns också nåt utsatt, nåt litet.

Sitter länge och stirrar på den lilla grejen och undrar vad det kan tänkas vara... Bredvid står texten "Genitals". Det är ju en SNOPP!!!

Och när den tanken kommer i mitt huvud, då kommer också den hysteriska fnissattacken som ett brev på posten. *asg*

Dom har satt ut en pytteliten snopp, mitt i hjärnan. Ha ha. (snacka om låg nivå på humorn) Så killar, om ni skadar den lilla delen av er hjärna, (svårt med tanke på att den var längst in i stort sett), då tappar ni också penisfunktionen. He he he.

B som satt bredvid mig undrade vad som var så kul... Jag pekade med fingret på snoppen i boken. Han sa: Oj oj Paula, nu är du trött...

Jag kontrade med: Jag trodde snoppen tog upp ca 90% av er hjärna. *fniss*

(Iofs är det nog tvärtom, att snoppen tar upp 90% av min hjärna, eller bristen av snopp... haha).


Ja, det är ungefär det jag kommer ihåg av 5 timmars lektioner idag, en pytteliten snopp. *asg* Fan vad kass jag är.


Och i detta jättemogna och vuxna inlägg har jag skrivit ordet snopp, 8 gånger... Ha ha ha, fredagsnivå på mig idag.

Förlåt, kommer kanske ett vettigare inlägg sen. *host*

PoK.

Av Paula - 22 september 2008 09:27

Nu har jag ringt till en chef på radiotjänst i kiruna.

Tydligen så har elgiganten noterat att jag köpt en tv, även om jag inte gjort det. (Var en com hem-box).

Hur som helst. Jag berättade hur personen i fråga har betett sig i telefonen igår, och att det inte gick att resonera med hon. Samt att hon vägrade berätta sitt namn.


Summa- Jag behöver inte betala räkningen som då kanske dyker upp, och personen som ringde igår ska få en tillsägelse av denna chef jag pratat med. För så får det inte gå till.


Så, Och som jag sa till henne på radiotjänst, så länge dom finns, så äger inte jag en tv. PUNKT. *host*


(Tack A för att jag fick utnyttja dig, lovar att gottgöra).


Nu ska jag snart hoja till skolan.

PoK.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards