Liten, söt, ond...

Alla inlägg den 18 september 2008

Av Paula - 18 september 2008 20:11

NU tar min hjärna en paus, för resten av kvällen. För nu känns det som att jag fattar noll igen... *suuuck*


Ja ja, spela roll gummiboll...

Har ont i min fot. Tror den är svullen, känns som att jag går på en kudde. Låter ju givande. Inte.

Har vart häcken full idag. Skola med labbar på förmiddagen, referensteknink och infosök, ungefär lika kul som knyppelteknik och... Äh fan, kom inte på nåt klyftigt. *muttrar*

Efter lunch så hade vi fikaträff i kulturens hus, och då fick Saga följa med, vi satt och kom fram till att hela omvårdnadskursen var luddig. Jepp.

Sen har jag suttit och brottats med dom jävla infosöksuppgifterna hemma, men jag fattar som sagt noll. Trodde jag gjort klart allt, och gick och kollade, då var det nya frågor helt plötsligt... ????

DING DONG! Är det nån hemma??

- Nä, hjärncellerna har emigrerat till urinblåsan, och du har precis råkat kissa ut dom... *host*

Ungefär så känns det.


Däremot så kändes det äntligen som att morsan och hennes anhang började fatta vad det är jag gör idag. Morsans karl fick nämnligen kika lite i mina böcker. Och han är en vetenskapsnörd, läser alltid illustrerad vetenskap. Så han (T) kollade lite, och så var han knäpptyst, sen sa han:

T- Alltså, vad läser du igentligen till?? (han kollar i den jätteboken).

Jag- Men, till sjuksköterska.

Och så är det tyst länge....

T- Men, alltså, hur länge ska du läsa??

Jag- Ja, i 3 år.

Tyst länge igen när han bläddrar i boken...

T- Alltså, sjuksköterskor ska kunna rätt mycket.


Och där insåg dom kanske lite, att det inte är nån söndagsskola jag lallar omkring på... Tack tack.

Men lite så är det faktiskt. Min bild av sjuksköterskan har också ändrats, jag har en större respekt än innan. Då jag vet nu att det är ett hårt jobb bakom och dom ska kunna så oerhört mycket. Så om det är nån SSK som läser, FAN VAD BRA NI E!! (vet iaf en som läser). :-)


I övrigt då. Jag och Saga har vart och handlat. Pratade lite med min FD kollega, och fick höra att ALLA visste att jag bytt bolag, och att jag refererades som den stora svikaren. *asg* Ja ja, deras förlust, inte min.

Sen har jag också, ringt och skällt på com hem, och det resulterade i att jag fick en gratis månads tv-tittande. Dom har tagit för mycket betalt, och jag har flera ggr fått ringa, och betalade det högre beloppet med löfte om att nästa räkning skulle vara mindre, det var den inte. Så jag blev halvrabiat och ond...

Killen lovade att nästa månad skulle vara mindre... Ja ja, som att jag skulle tro på det. Krävde en ny räkning med rätt belopp, tydligen omöjligt för dom. Han ville jag skulle betala summan igen, och få avdrag på nästa räkning, som dom misslyckats med förr. INTE.

Jävlar vad OND jag blev då: - Så du menar att jag ska ligga ute med pengar för com hems räkning?? Som att ni skulle godta om jag sa "men nä, jag betalar mindre i några månader, så får ni mer sen", ni skulle ju göra min tv svart omedelbums... Om du menar att jag som privatperson ska ligga ute med pengar för att com hem inte KAN skicka ut en NY faktura med rätt belopp, då kan du ju glömma att jag tänker fortsätta vara kund så länge till. Hade jag struntat i att betala er pengar då hade jag fått en påminnelse, och en extra-avgift, så det är nog dags att ni kompenserar mig på nåt sätt för att jag redan fått vänta på RÄTT belopp på min räkning och fått betala mer än jag ska.

Då blev han lite spak och efter en stund så hade han makulerat hela min räkning så jag slipper den helt denna månad, och med löfte om att nästa månad ska allt stämma supernice.


Ja, jag vet att jag är en hemsk människa.

Men nu har jag gratis tv-kanaler i en månad. Hi hi.

PoK.

Av Paula - 18 september 2008 07:20

Tidig morgon, och jag sitter med kaffet. Har hela 4 pers hemma som barnvakt idag, dom kom i full styrka. Nåja, det blir nog bra.

Sen är det helg, ska skippa föreläsningen imorgon så jag slipper ha barnvakt. Kommer bli en del pluggande på kvällarna har jag en känsla av. :-)


Annars så gillar jag starkt min filosofibok. *ler* Dom som känner mig väl vet kanske att jag kan ha himla svårt att somna. Kan ibland ligga flera timmar och fundera på massa strunt.

MEN, om jag läser filosofi så tar det 20 minuter, sen sover jag. :-)

Igår försökte jag läsa ett helt kapitel, och det tog nästan en halvtimme, och jag höll på att somna med boken i handen, det har nog aldrig hänt.

Och för den skull är ju inte boken dålig. Men man tänker på så knepiga frågeställningar så hjärnan somnar. Gillar det som fan, så skönt att somna i tid. :-)


Näpp, nu blir det skola.

PoK.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards