Liten, söt, ond...

Alla inlägg den 24 september 2008

Av Paula - 24 september 2008 16:02

Jo, kom ju på att det är onsdag idag. Och på Onsdagar har dom babysång på kulturens hus. Tänkte testa det med Saga, hon börjar ju vara less på mitt sällskap... Så vi tog bussen till stan, och jag tänkte: hoppas det inte bara är jag som kommer dit...

Nähh, det var det inte. Kulturens hus och biblioteket hade lätt kunnat starta barnvagnsförsäljning... Tror det var 30 barnvagnar, minst.

Och det var väl ca 30 småttingar i sagas storlek, och några större och några mindre.

Saga tyckte det var jättekul, i början var hon lite blyg och observerade, sen fick hon fart och kröp lite överallt och klappade händerna.

Sen fikade vi lite yoghurt och kaffe i fiket, och sen shoppade vi loss på stan. Mamma fick sig en fin myskofta och en sjal, passade på att shoppa varsin julklapp till J och F också. Sen köptes det lite thé, så nu ska jag mysa med thé på kvällarna.


Nu kan jag säga att Saga SOVER, har nog aldrig sett en tröttare unge. *ler*

Nu ska jag gå och fixa mig lite lätt lunch.

PoK.

Av Paula - 24 september 2008 09:31

Har ju grupphemtenta som pågår nu. Och jag har tagit på mig 2 uppgifter, den ena lyder:

Beskriv de olika faserna i menstruationscykeln och förklara hormonnivåerna och dess betydelse under de olika faserna.

Detta är ju skitenkelt!!! Detta kan jag ju!!

Tror ni detta blir bra?


Dag 1-5 mens, lugna hormoner, dock är man less på mensen.

Dag 6-13, lugnet före första stormen, kroppen laddar upp.

Dag 14-16 ägglossning, jättearga hormoner, man är pilsk och skitsur och vill antingen äta 3 ton choklad eller jucka på allt som lever.

Dag 17-25 lugn före andra omgången, dock mår man dåligt pga allt choklad man nyss vräkt i sig.

Dag 26-31 PMS, nu är det bara passa sig, hormonerna är helt galna och man vill ha ihjäl folk, eller eventuellt äta en till omgång med tonvis choklad. Lite argt sex skulle också kunna vara bra...


He he he, visst borde jag få godkänt för det där?? *ironi* *skrattar*


Naaaahhh, måste nog kolla upp detta på riktigt... Ha ha. Dock hade det varit kul att se lärarens min efter en sån inlämning. :-)


Nä, om man skulle sörpla lite te, har ont i halsen idag.

PoK.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards