Liten, söt, ond...

Alla inlägg den 9 september 2008

Av Paula - 9 september 2008 23:06

Säger bara en sak, LATIN.

Har nu dom sista 2 kvällarna suttit och bankat in latin i huvudet. Dom allmänna orden för olika kroppsdelar och riktningar i kroppen. *hjärndöd*

Jag tycker faktiskt inte att det är så tråkigt, rätt kul ändå, men det är ju ett himla jobb att lära in allt...

Några exempel:

Vad= Sura

Lår= Femur (här tänker jag alltid på Lemur av nån anledning...) *s*

Näsa= Nasus

Tår= Digiti pedis

Huvud= Caput

Hand= Manus

Ja, fan, ska jag rabbla upp allt så får jag sitta här ett bra tag...


Idag hade vi den hittills tristaste föreläsningen... Handlade om nervsystemet, och själva ämnet skulle ju kunna vara kul, men det var nog föreläsaren som var liiiiite jobbig. Bara massa info och nya ord överallt. Tillslut satt jag med tunnelseende och fnissade i ren misär. Bra jobbat.


Nåja, imorgon ska det läras om hjärtat, och det är min favvo, så det blir bra, sen blir det grupparbete efter lunch. Får väl se hur det går.

Har också fått veta att det blir just hjärtavdelningen dit jag får åka ut på fältstudie, fan så najs. Längtar!!


Nä, nu ska jag krypa till bingen och mysa.

PoK.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards