Liten, söt, ond...

Alla inlägg under juni 2008

Av Paula - 23 juni 2008 17:29

Orkar inte ens ta upp allt skit idag, usch. Har en hemsk natt bakom mig, och en pissig dag än så länge... I korta drag har det varit:

  • Akuten inatt.
  • Kräksanering i barnens rum.
  • Lite sömn.
  • Kass sjukvård.
  • Tvättstuga hela dagen.
  • Lämnat barnen idag.
  • Oro för imorgon.
  • ...

Ja fyyy... Tack Bror för hjälpen inatt. *tacksam* Får hoppas att allt blir bättre.

Av Paula - 22 juni 2008 22:31

Gick ut på balkongen nyss, skulle kolla in vädret.

Kommer ut, ställer mig vid räcket, ser att det är mörka moln och regnar lite, och mitt i allt hör jag: "klick, klick"...

Vänder mig åt vänster och där står kusinens karl och fotar regnbågen på himlen. (kusinen bor granne och vi har balkongerna bredvid varandra).

Han hade en ny kamera och typiskt karlar så skulle den testas och regnbågen fotograferades på alla möjliga sätt. *ler*


Nåja, när vi då stod där och surrade så upptäckte mitt ypperliga periferseende en flappande geting, som svischade in i ett pyttelitet hål i balken som håller upp balkongen ovanför min... AAAAAAAHHHH!!!

Detta innebär alltså att dom jävlarna med största sannolikhet bygger bo, eller redan bor i den balken... På MIN balkong??!! *ryser*

Kusin tyckte jag skulle spruta in hårspray i hålet, själv tänkte jag på att täppa igen det... Men då sa kusins karl att då kommer dom ju in i köket genom väggen. Huuuga.

Tänk om man sitter och äter frukost och ungarna ropar att det kommer MASSA stora flugor genom väggen. *panik* Jiiihaaaa. Inte lattjo.


Men, då är jag också en djurvän utan dess like. Jag får alltså dåligt samvete om jag är och fiskar och får upp en fisk. Gillar ändå att fiska. JA, jag vet att jag är knäpp. *host*

SÅ, jag tänkte att dom jävlarna får väl bo där i balken, så länge dom inte stör mig eller kidsen. Men JÄVLAR om dom sticker barnen, eller mig, då är det färdiglekt. Då är det eldspruta in i balken som gäller. *hotar*

För som sagt, jag är djurvän, med ett undantag och dom kallas SPINDLAR. Hade det vart ett spindelbo så hade jag bytt kommun, rakt av. *livrädd*


Ja, nu ska jag kika klart fotbollen. Tjing.

Av Paula - 22 juni 2008 15:02

Detta med namn är ju ganska kul. Jag har namnsdag idag ffs!! *ler*


Paula, är en feminin form av latinets Paulus. Paula betyder den lilla  (oväntat va??) och har använts i sverige sen 1700-talet.


Kollade för skojs skull upp barnens namn också, är som kul. Kikar i den svenska namnboken.

Jennifer kommer från England men härstammar från det walesiska namnet Guinevere som kan betyda vit våg. (passar på henne, hon är ju lite mystisk).

Frida är ett nordiskt namn som betyder den älskade. (charm-ungen).

Saga i den nordiska gudasagan betyder hon som ser, men det moderna namnet anses vara bildat från ordet saga, i betydelsen berättelse. (Mmm, hon ser onekligen det mesta med sina runda, söta ögon).


I deras mellannamn har vi en som är dyrkansvärd, en som är älskad och en blomma. *ler*

Av Paula - 22 juni 2008 14:24

Idag är vi inne. Barnen tittar på film och snart ska vi göra chokladbollar. Imorgon åker dom till X, kommer att sakna dom.


Har vart en sväng på jourcentralen på morgonen. Jennifer har ännu ont i magen och är inte alls intresserad av att äta. Fick rådet att ge henne laxerande medel, så vi har vart på apoteket och shoppat lite. Hoppas att det vänder så att hon blir bättre, men lunchen åt hon rätt bra av, så det är ju skönt.


Usch, det känns apjobbigt just nu. Imorgon försvinner barnen i 3 veckor, och på tisdag är det tingsrätten... *ryser* Fyy vad hemskt.

Tror jag ska göra dubbel sats med chokladbollar idag med barnen så man får en massa bollar att tröstäta. Alltid nåt...

Ja ja, det som inte dödar, det härdar...

Av Paula - 21 juni 2008 15:09

all my troubles seemed so far away... *sjunger*

Tänkte skriva lite om gårdagen. Alltså midsommarafton, för er som missade den. :-)

Vi drog alltså till metropolen MORJÄRV, *lite ironi* och skulle vara ute i skogen och vara med i den årliga Morjärvsterrängen. Bara som en kul tradition, inte för att jaga placeringar precis. *host*

Trodde dock inte att det skulle bli nåt av det eftersom att Jennifer fick magsjuka kvällen innan och kräktes halva natten, men hon SKULLE vara med, även om jag försökte lirka henne ur det. Men nej, hon VILLE, även om hon hade noll mat i kroppen och nästan ingen sömn. Tuff tjej.

Hur som helst. Det var fint väder, varmt, mycket folk, goda hamburgare, och apjobbig bana. *svett*

Saga trivdes finfint i vagnen. :-) Skyddad av myggnät, även om vi inte såg några såna...

Frida apar sig som vanligt. *host*

Jennifer med sin nyvunna medalj. Alla barn fick medalj, så hon var nöjd, även om hon inte orkade springa hela 400 meter, förståeligt nog, hon gick en kort bit, men sprang i mål iaf. *stolt*


Och Jag sprang 6 km, jobbigaste banan jag vart med om, med en "vill hellre ta livet av mig än att springa upp där"-backe... Fyyy F-N vilken hemsk backe det var efter 5,5 km. USCH. Ja ja, det var kul ändå. Men träninsvärken kom som ett brev på posten idag. Ha ha.

Sen slöt A upp i mjv och hängde på till stan ,för en lugn midsommaraftons kväll i soffan, med godis och spännande fotbollsmatch på tv.

Resan hem var för övrigt bland den skönaste färden man kan ha med barnen i bilen, DOM SOV.

SM i nackspärr??

Jepp, som sagt, inte det minsta bråk i bilen på väg hem... Ha ha. :-)


Och nu ser jag att jag fyllt min kvot med 100 bilder för dena blogg, så vi får väl se om det blir slut med bilder på bloggen efter denna bild. Som sagt, ungarna var HELT slut, och det blev en lugn hemmakväll med godis och soffmys.

En skön midsommar med andra ord. Hoppas ni andra hade det bra.


Ikväll blir det TV, bok, godis och mys med ungarna. Jennifer har inte riktigt återhämtat sig från magjukan ännu, så det blir lugna gatan här.

Tjing tjing.

Av Paula - 19 juni 2008 08:01

Blähh. Sitter och gäspar käkarna ur led här. Nyvaken och slö. :-)

En på msn ville jag skulle slå på webcameran, yeeeee right!! Håret åt alla håll och kanter, gårdagens smink, linnet på sne... *asg*

Kan säga så här: FÖRMODLIGEN INTE. Ha ha. Karlar...


Fotbollen igår, tänker jag inte ens tala om. Vände ryggen till tv:n innan matchen var över... En sak kan jag säga. Dom har sjukt bra betalt för att sparka den där bollen, och ändå ids dom inte springa efter den. *morrar* Bra jobbat killar. *ironi* Fanns ju några som gjorde det dom skulle, men dom flesta såg ut som att dom väntade på att Zlatan skulle fixa mål, men HALLÅ, se till att han får bollen då. Miffon. Just det, jag skulle inte tala om det ens, sorry.


Frukost, ska jag gå och fixa nu. Saga har fått välling, då är det dom 2 större kvar, och sen jag. :-)


G´morrn.

Av Paula - 18 juni 2008 18:14

Iaf resten av kvällen. Har varit alldeles för duktig idag, är helt slut... *gääsp*

Började morgonen med att koka en laddning med barnmat och satte i burkar, sen stekte jag köttbullar färdigt för kvällens middag. Efter det åkte jag och flocken till Leos för ca 3 timmars lek. Sen hem, var ute på gården en timme med barnen, in, göra middag, diska, dammsuga upp all sand hemma, skura och nu tvättar jag... *pust*

En tanke slog mig... Tror att jag omedvetet ser till att ha alldeles för mycket att göra så att jag slipper tänka på nästa tisdag... *suck*

För så fort jag sätter mig, som nu, så gnager det i mig, hela tiden. Då är det lättare att hitta på nåt att göra så man slipper tänka.


Och varje morgon så tänker jag: Måste till apoteket, och varje dag glömmer jag... Grattis... *gammal och glömsk*


Nää, nu tappade jag tråden helt... *funderar*


Just det, ikväll är det ju fotboll som gäller!! *håller tummarna för svensk seger*

Tjing tjing.

Av Paula - 17 juni 2008 20:43

Har haft en fin dag idag. Har haft alldeles fullt upp och inte ens märkt att dagen passerat. :-)

Har vart ute i flera timmar med barnen på gården, hur kul som helst. Jennifer har hittat en jättebra kompis och Frida lekte lite med Moa som är 1 år äldre. Själv satt jag och surrade med en av mammorna. Kul att sitta och skvallra lite. :-)


Har dock haft en svår huvudvärk hela dagen, inte ens kaffe tog bort den. Men insåg att jag har inte hunnit äta nästan nåt idag. *ler* Ska nog ta några plättar nu innan jag sjunker ner i badet.


7 dagar kvar, huuuga. *ryser*

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards