Liten, söt, ond...

Direktlänk till inlägg 10 juni 2008

LSO/ Ang Midsommar.

Av Paula - 10 juni 2008 10:44

Jaa, nästa helg är det en storhelg som kommer. Och återigen känner jag nästan panik.... För att jag har barnen. För att mest troligt kommer jag och barnen vara ensamma tillsammans. Alltså utan nån övrig familj.

Mommo trodde ju att vi skulle sova där över midsommar, men jag har förklarat att så blir det inte, då dom allt som oftast tittar alltför långt ner i ölburken, och det vill inte jag att mina barn ska se.

Då är vi hellre hemma och utan alkohol.


A ska hämta Saga på midsommarafton, så det blir bara jag och storbarna. Ja ja, som vanligt då.


Nåja, tur att det är X tur att ha barnen både jul och midsommar nästa sväng, då slipper jag ha storhelgsångest ett år.


Nång gång ska jag också bli så upptagen att jag inte har tid med nån annan. Jag ska bara säga: Nä, jag har inte tid, jag ska på knyppelkonferens den helgen, och helgen efter det ska jag jobba, och helgen efter det är det årsmöte i knyppelklubben... Så tyvärr, jag har inte tid med någon. Jag prioriterar mina vänner i knyppelklubben före allt annat. För deras skull kan jag ta semester från jobbet, men inte annars.


Men bra, då vet jag.

 
 
Ingen bild

Smulan

10 juni 2008 13:10

Hej du får ta med barnen & komma hem till oss och äta gott =))

 
Leen

Leen

10 juni 2008 14:45

Jag håller med dig om det där med alkoholen av anledningar som jag inte kan gå in på så här öppet... Själv vet jag inte vad det blir i midsommar. Ingenting antagligen. Löpträning kanske :) Är inte mycket för storhelger öht. Jobbar helst men nu har jag ju semester över midsommar.

http://blogg.aftonbladet.se/18317

 
nongkai

nongkai

10 juni 2008 17:45

Hägnan är en härlig plats att besöka på dan ,vet ja

http://hahishairis.blogger.com

 
Ingen bild

Lisette

10 juni 2008 17:51

Kul att ni kommer! Mysigt med barnspring på midsommar.

 
Paula

Paula

11 juni 2008 10:39

Tack för alla tips och erbjudanden. :-)

http://lso.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 6 november 2019 22:03

Ok. Till att börja med: livet känns så mycket bättre. Jag har börjat KBT, detta pga min låga tolerans för stress sen min ?gå in i väggen?- episod. Och min låga självkänsla. Och det har hjälpt! Bara att inse hur knasigt man tänker när man har låg ...

Av Paula - 17 september 2019 23:16

Jag har tagit en paus från FB. Av flera anledningar: Det tar för mycket tid, och man sitter jämt där och dumglor. Jag gör för många inlägg, och detta tror jag bidrar till att min make ?följer? mig där, och då anser sig uppdaterad och inte beh...

Av Paula - 10 september 2019 21:52

Jag är så glad att jag kommit igång ordentligt med träningen. Jag mår så gott av det. Under sommaren har det blivit 3 pass i veckan, men nu när jag har varit ensam har jag bara mäktat med 2 pass i veckan. Idag var det nypremiär på gymmet. Körde 2...

Av Paula - 8 september 2019 22:26

Ok, sen mitt förra inlägg har det bara varit en kamp för att klara vardagen. Ensam med en 8-månaders bebis, 2 hundar, ett hus och en kommunal budget att knåpa ihop. Och lägg därtill att bebisen håller på att skaffa en till tand och INTE sovit hela nä...

Av Paula - 1 september 2019 22:21

Länge sen sist! Jag har prioriterat familjelivet och semester. Sommaren började rätt knackigt. Det var en omställning för oss båda att bägge var hemma samtidigt. Jag tyckte väl att han skulle kliva fram och ta ansvar, och han tyckte säkert att ja...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards