Liten, söt, ond...

Direktlänk till inlägg 26 september 2008

LSO/ Jakten på den försvunna mockasinen.

Av Paula - 26 september 2008 09:12

Var är den??? Saga har 2 jättesöta mockasiner som hon alltid har på sig inne, dels för att inte halka, och dels för att inte frysa om fossingen.

Men idag hittar jag bara en... VEM har stulit den andra??

Misstänker att Saga har knökat in den på nåt ställe där jag aldrig kommer på att söka... Mao, dags att köpa ett extra par då...

Det dumma är ju att jag städade igår, jag borde ju ha hittat den då, dvs om den var försvunnen då, han ingen aning.

Det är förövrigt en sport att klä på Saga på morgnarna, ungeför lika enkelt som att fånga silverfisk, eller att klä på en bläckfisk med svåra bokstavskombinationer.... Det är armar och ben överall, och dom viftar och sparkar, och vidare verkar hon ha några skumma "ål-gener" i sig, för jiisus vad hon kan åla sig ur det mest avancerade grepp när man försöker få på hon strumpbyxorna...

Men hon är ju söööööt. Så hon kommer undan med det mesta.


Hon har förövrigt skaffat sig en himla skum hobby på kvällarna. Hon tar valfri tygbit som hon kan hitta, iförrgår var det en handduk, igår ett par byxor. Och dessa slänger hon då upp på skallen, så att dom täcker huvud och ansikte, och så kryper hon iväg, (utan att se nåt, för hon har ju täckt ansiktet) tills hon stöter in i nåt eller tappar handduken... och så börjar hon om. Detta kan hon hålla på med i över en timme på kvällarna. *kliar mig på huvudet* Man undrar ju vad poängen med det hela är... Verkar ju inte så supersmart... *host*


Näe, om man skulle tvinga i sig lite frukost.

Känner mig supervissen. Var helt övertygad om att jag hade feber och allt, men nej, det hade jag inte. Men jag har knappt sovit inatt, har vart så varm och hostat... *synd om mig*

Hoppas att jag är pigg och kry på måndag, ska ju ut på fältet. :-)


Godmorgon.

PoK.


 
 
Ingen bild

Eija

26 september 2008 10:05

Hehe, hon har kanske hittat ett nytt gömställe :P

Kan det vara så att hon har tråkigt o därför leker blindbock för att sedan krypa iväg o hoppas att hon hamnar på nåt roligt ställe *s* oops, sorry, kunde inte låta bli *visslar*

Men det var ju bra att du inte är sjuk, skulle ju vara lite taskig timing att bli det nu...

 
Paula

Paula

26 september 2008 11:17

Ha ha, jopp, har lokaliserat mockasinen, hon hade gömt den bakom dörren till sitt rum. :-)

http://lso.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

26 september 2008 15:21

Bra städat där! ;)

http://onormalin.bloggagratis.se

 
Paula

Paula

26 september 2008 15:24

Höh, nu ska vi inte va sånna. Hon la mockasinen där EFTER jag städat just där supernoga... *ljuger* Hi hi.

http://lso.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 6 november 2019 22:03

Ok. Till att börja med: livet känns så mycket bättre. Jag har börjat KBT, detta pga min låga tolerans för stress sen min ?gå in i väggen?- episod. Och min låga självkänsla. Och det har hjälpt! Bara att inse hur knasigt man tänker när man har låg ...

Av Paula - 17 september 2019 23:16

Jag har tagit en paus från FB. Av flera anledningar: Det tar för mycket tid, och man sitter jämt där och dumglor. Jag gör för många inlägg, och detta tror jag bidrar till att min make ?följer? mig där, och då anser sig uppdaterad och inte beh...

Av Paula - 10 september 2019 21:52

Jag är så glad att jag kommit igång ordentligt med träningen. Jag mår så gott av det. Under sommaren har det blivit 3 pass i veckan, men nu när jag har varit ensam har jag bara mäktat med 2 pass i veckan. Idag var det nypremiär på gymmet. Körde 2...

Av Paula - 8 september 2019 22:26

Ok, sen mitt förra inlägg har det bara varit en kamp för att klara vardagen. Ensam med en 8-månaders bebis, 2 hundar, ett hus och en kommunal budget att knåpa ihop. Och lägg därtill att bebisen håller på att skaffa en till tand och INTE sovit hela nä...

Av Paula - 1 september 2019 22:21

Länge sen sist! Jag har prioriterat familjelivet och semester. Sommaren började rätt knackigt. Det var en omställning för oss båda att bägge var hemma samtidigt. Jag tyckte väl att han skulle kliva fram och ta ansvar, och han tyckte säkert att ja...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards