Liten, söt, ond...

Direktlänk till inlägg 8 juni 2008

LSO/ Hur långt kan man räkna??

Av Paula - 8 juni 2008 21:05

Nån som är haj på detta med trotsperioder?? Tror min 6-åring hamnat i nån trots nu. Har fått räkna till 3 ziljoner några ggr idag, minst. *blir gråhårig* Nåja.

Vi var som sagt på Tunadagen idag, där det bjöds på burgare, hoppborg och karusell. Så långt allt väl. När vi då skulle åka, vi skulle till A:s stuga och hämta hem Sagis, så säger J: Nej, jag ska inte åka. Som att du har nåt val eller??? Inget större besvär då, men jisses, i bilen... *suuuuuuuck*

I 10 mil skrek dom, tjoade, och bråkade om en keps. Tills mamma tvärnitade Forrrden, klev ut, hoppade in i baksätet, beslagtog kepsen och sa att nu var det NOG. Då hade jag hunnit säga till i ungefär 329 042 ggr att dom skulle dämpa sig. Det var effektfullt, sen var det tyst i resterande mil.

Men hemvägen var än värre. Då tjoade, skrek, slogs, och bråkade dom om 2 reflexer, hela vägen i 16 mil hem... Visserligen, jag borde nog ha beslagtagit reflexerna, men jag orkade inte tvärnita forrrden på E4:an.

Skulle nån vuxen person då retat, eller sagt en någorlunda skum sak då, då hade nog hela säkringsskåpet brunnit för mig. Och hela tiden var det 6-åringen som drog igång allt. Jisses.

Men då fick hon utegångsförbud när vi kom hem för att hon inte lyssnat i bilen. Och jag tror att det funkade.

Nåja, nu ligger dom och sover, och nu är dom änglar igen. *pustar ut*


Men men, det var kul att va i stugan en liten stund. Blev bjuden på grillat och pommes. Nog för att min städmani blev lite igångsatt, men jag lyckades hålla mig. (dammsugaren står ju där i hörnet, use it!!) Ha ha.


Och Sagis har nu 6 tänder!! *snyft* Snart är hon ingen bebis längre... :-(

Men för mig kommer hon nog alltid va min lilla bebis. Mammas lilla sötkorv. Hon är alltid så glad. Ikväll när hon gapade i sängen gick jag dit, och man kan som inte bli upprörd när man hittar lillungen, på tvären i spjälsängen, men benen ut genom spjälorna och kudden i fotändan... Och när hon ser att man kommer, så fyrar hon av ett "dags att smälta mamma-leende", och så får man möblera om sängen åt henne och bädda ner henne igen. Och hela tiden ler hon. :-)

Alla bebisar är små mirakel, och hon är inget undantag.


Hemsk tanke: Om 12,5 år har jag 3 tonårstjejer... Jisses. Då är nog bråk i bilen mitt minsta bekymmer. *asg* Då är J 18, F 15 och S 13... Kul, jättekul... Hå hå, hoppas att man hinner förbereda sig lite innan dess. Vilken bisarr tanke igentligen. Nä, fyy måste sluta tänka.


Nu ska jag slöa lite innan sängen. Tjing tjing.

 
 
Malin

Malin

8 juni 2008 22:43

Ja tänk när vi ska hålla koll på dem kring stan. Tjuvrökning, hångel i buskarna och allt vad fasiken vi höll på med. *haha*

http://onormalin.bloggagratis.se

 
Paula

Paula

8 juni 2008 23:17

Ha ha, ja, och tänk vad less dom ska vara på Tant-Malin och Morbror-Juha som skvallrar allt till Mamma. *asg* Måste nog anställa en hel armé att hålla koll på dom, åtminstone mellandottern, hon tror jag kommer att bli helt vild `n crazy. :-)

http://lso.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

9 juni 2008 13:41

Ja med min tur så lär jag vara singel, desperat och fortfarande stammis på stans krogar. *haha* Jag och Juha. :D Fast när Frida är 18, är jag fåse.. 44!! Vilken rugguggla jag lär va! Hemska tanke!

http://onormalin.bloggagratis.se

 
Paula

Paula

9 juni 2008 17:19

Ja huuuga, inte vill man själv bli äldre. Iofs är 44 ingen ålder heller. :-)

http://lso.bloggagratis.se

 
Ingen bild

matte

9 juni 2008 18:27

Ni var ju så kort stund där på tunadagen men hoppas ni hadde det trevligt den stund ni var där iallafall

 
Paula

Paula

9 juni 2008 19:02

matte, jisses, detta är ju lite scary. Har jag en egen stalker... Ha ha.

http://lso.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 6 november 2019 22:03

Ok. Till att börja med: livet känns så mycket bättre. Jag har börjat KBT, detta pga min låga tolerans för stress sen min ?gå in i väggen?- episod. Och min låga självkänsla. Och det har hjälpt! Bara att inse hur knasigt man tänker när man har låg ...

Av Paula - 17 september 2019 23:16

Jag har tagit en paus från FB. Av flera anledningar: Det tar för mycket tid, och man sitter jämt där och dumglor. Jag gör för många inlägg, och detta tror jag bidrar till att min make ?följer? mig där, och då anser sig uppdaterad och inte beh...

Av Paula - 10 september 2019 21:52

Jag är så glad att jag kommit igång ordentligt med träningen. Jag mår så gott av det. Under sommaren har det blivit 3 pass i veckan, men nu när jag har varit ensam har jag bara mäktat med 2 pass i veckan. Idag var det nypremiär på gymmet. Körde 2...

Av Paula - 8 september 2019 22:26

Ok, sen mitt förra inlägg har det bara varit en kamp för att klara vardagen. Ensam med en 8-månaders bebis, 2 hundar, ett hus och en kommunal budget att knåpa ihop. Och lägg därtill att bebisen håller på att skaffa en till tand och INTE sovit hela nä...

Av Paula - 1 september 2019 22:21

Länge sen sist! Jag har prioriterat familjelivet och semester. Sommaren började rätt knackigt. Det var en omställning för oss båda att bägge var hemma samtidigt. Jag tyckte väl att han skulle kliva fram och ta ansvar, och han tyckte säkert att ja...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards