Liten, söt, ond...

Direktlänk till inlägg 21 september 2008

LSO/ Öva mun mot mun?? *fniss*

Av Paula - 21 september 2008 09:32

Godmorrn. Hade svårt att somna igår efter läsandet. Men men. Kom ju på att jag har ju för sjutton HLR-labb på tisdag, då ska jag alltså kunna HLR. Har inte ens kollat och friskat upp minnet. Kanke ska kolla på hemsidan idag vilka siffror det är som gäller. Sist jag gick den utbildningen så var det 30 kompressioner och 2 inblås. (Kollade nu och det verkar gälla ännu) Då är det ju lugnt. *hoppas*

Många i klassen har vart superseriösa och köpt den där övningsdockan från HLR-rådet.... Men icke jag.

Jag litar på att jag kommer ihåg allt sen förra gången. Nog för att det är snart 2 år sen.


Annars, så vann jag faktiskt på lotto igår. Hela 5 rätt hade jag!! 91 kronor. Ha ha, bättre än inget, gick ju plus för en gångs skull.

Näpp, nu ska jag öva "stabilt sidoläge" på Jennifer. :-)


PoK.

 
 
Ingen bild

Eija

21 september 2008 14:13

Jaa, men 2 år sen är ju inte såå länge sen... jag ska ha HLR utb i månadsskiftet.. kan säga såhär att jag hittade inte ens mitt bevis från förra gången.. o minns jag rätt så är det typ 5år sen sist.. så det kommer nog att gå bra på tisdag för dig. Du kan ju det där ;)

 
Paula

Paula

21 september 2008 14:36

Jaadå, det tror jag med. Jag har mitt bevis i väskan. Gick den i november -06. Har kollat igenom instruktionerna och lagt Jennifer i stabilt sidoläge. *skrattar* Sen fick jennifer prova lägga mig i stabilt sidoläge, det gick bra. :-) Mina ungar lär sig också. :-)

http://lso.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Eija

21 september 2008 15:01

*s* jaa det skadar ju inte att lära barnen lite nya saker.. spec viktiga saker ;) Kanske kan vara bra att lära henne 112 också... för man vet ju aldrig...
Men det är ju bra att Jennifer vill lära sig.. är ju lite som att leka :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 6 november 2019 22:03

Ok. Till att börja med: livet känns så mycket bättre. Jag har börjat KBT, detta pga min låga tolerans för stress sen min ?gå in i väggen?- episod. Och min låga självkänsla. Och det har hjälpt! Bara att inse hur knasigt man tänker när man har låg ...

Av Paula - 17 september 2019 23:16

Jag har tagit en paus från FB. Av flera anledningar: Det tar för mycket tid, och man sitter jämt där och dumglor. Jag gör för många inlägg, och detta tror jag bidrar till att min make ?följer? mig där, och då anser sig uppdaterad och inte beh...

Av Paula - 10 september 2019 21:52

Jag är så glad att jag kommit igång ordentligt med träningen. Jag mår så gott av det. Under sommaren har det blivit 3 pass i veckan, men nu när jag har varit ensam har jag bara mäktat med 2 pass i veckan. Idag var det nypremiär på gymmet. Körde 2...

Av Paula - 8 september 2019 22:26

Ok, sen mitt förra inlägg har det bara varit en kamp för att klara vardagen. Ensam med en 8-månaders bebis, 2 hundar, ett hus och en kommunal budget att knåpa ihop. Och lägg därtill att bebisen håller på att skaffa en till tand och INTE sovit hela nä...

Av Paula - 1 september 2019 22:21

Länge sen sist! Jag har prioriterat familjelivet och semester. Sommaren började rätt knackigt. Det var en omställning för oss båda att bägge var hemma samtidigt. Jag tyckte väl att han skulle kliva fram och ta ansvar, och han tyckte säkert att ja...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards