Liten, söt, ond...

Alla inlägg den 13 november 2008

Av Paula - 13 november 2008 22:30

Har ni sett, Luleå vann idag!!

Inte för att jag bryr mig. Men iaf.


Annars, har börjat knapra pronaxen idag igen. Fingret är svullet som attans, och går knappt att böja, värker i det med. Men men, jag har ju vart utan i några dagar, och fått sova ordentligt med, så det blir nog fint med lite piller nu igen. Är ju ändå helg snart, så då kanske man slipper kliva upp före F-N!!

Och imorgon kommer J och F, får se om Frida kommer att krypa in till min säng på nätterna igen. Vill nästan det, det var som så mysigt. :-)


Sen så, kom brev från familjerätten idag. Satt helt skakis och läste. *huga*

Men det kändes så skumt. Att läsa min egen historia, skriven av nån annan... Kändes som att en stor sten föll från bröstet, och att en dörr till skiten jag upplevt stängdes.

Men visst, hans historia är säkert en helt annan, men det struntar jag i. Jag har berättat det jag upplevt, och det är det enda jag kan. Det var nästan lite som ett avslut att läsa det där. Nu har man ju fått sån distans, och jag fattar inte hur jag kunde "lägga mig ner och vara dörrmatta" så länge. Och hur jag kunde acceptera allt?? Ja ja. Man lär sig. Han har ingen som helst makt över mig längre, och det vet han nog.


Hittade förövrigt skitsnygga hipsters jag ville ha idag... ;) *tipsar snåltomten* Röda var dom, och dom finns på team sportia.


Av Paula - 13 november 2008 21:42

Jiiises vad mör jag är. Halvdag på skolan, och en massa timmar jobb. *pust*

Angående tentan, jag hade 111 poäng, godkänt var 95, så jag hade lite marginal. Vg var 126, så jag var mitt mellan g och vg.

Nästa vecka kommer nästa tentaresultat, och den tror jag gick bättre. *hoppas*


Annars så håller jag på att frysa ihjäl mest hela tiden... Måste ha nya vinterskor, mina fossingar mår inte bra i kylan. Och imorgon är det jag som tar fram dunjackan, sådeså. Var ju typ -11 grader när jag körde hem från sista passet. *hutter*


Nää, nu är det soffa som gäller, sen sängen.

Puuss.

Av Paula - 13 november 2008 12:38

Jepp, tentaresultatet har kommit. Anatomin, den som jag var orolig för, den gick bra, fick G. Vet dock inte hur nära gränserna jag var, får se imorgon. *pustar ut*


Näringsfysiologin, den lilla delen, fick jag U på, endast 7,5 poäng av 22 tror jag. *fniss* Så kasst, men det var väntat. Jag lyckades ju "chansa" till poängen. Så jag har bokat omtenta på dom ca 10 frågorna. Känns lugnt. Går nog bra bara man läser på lite, något som nästan ingen hade gjort, då meddelande gick ut att det var låg nivå på svaren till den delen. Inte så många som hade klarat den "lätta" biten, just för att alla var så rädda för att kugga den stora och svåra delen. Nästan ingen som hade läst på. Så jag får sällskap på omtentan. :-)


Men jag är himla nöjd. Har klarat av min första stora tenta!! *nöjd* Ska bli intressant att imorgon få se hur man låg till, om man var nära ett U, eller om man hade marginal.


Är ju vinter idag också, blev himla förvånad på morgonen av att det var snö på marken. :-)

(längtar till sommaren och värmen redan...)

Däremot så är jag lite nojjig över min trötthet. Har supersvårt för att ta mig upp ur sängen på morgonen. Och ändå sover jag bra nu. Och så fryser jag ständigt. (låter som dåliga nivåer på ämnesomsättningshormonerna) Kanske skulle boka in ett blodprov. Imorse snoozade jag så länge att jag missade frukosten, det har typ inte hänt på 10 år.


Näpp, om man skulle ta sig ett varmt bad, sen åka och jobba.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards