Liten, söt, ond...

Alla inlägg den 23 november 2008

Av Paula - 23 november 2008 23:24

Såg en teckning i ett häfte på Jennifers skrivbord idag när jag och Saga var därinne och lekte.


En regnbåge hade jennifer ritat, och under den fina regnbågen ett stort hjärta där det stod: Mamma Pappa.

*rörd*


Hujja, kan inte annat än känna mig lite ledsen. Stackarn. Hon var ju 4 år när vi skildes, kanske hoppas hon ännu på mamma och pappa? För det var en ny teckning.

Det var en himla fin teckning. En sån som får en att smälta lite. Jag hoppas att hon inte går och önskar att mamma och pappa ska bli ett par, för det lär ju inte hända. Ska nog kramas med hon lite extramycket till helgen när hon kommer. *älskar*

Kan inte fatta att hon är så stor så att hon kan läsa och skriva lite. *stolt*


På ett sätt längtar jag tills jag är gammal så att jag får se vad det blir av mina barn. Är så nyfiken. :-)

Jag är HELT övertygad om att Jennifer kommer att gå naturbruks på gymnasiet. *säker* Så hästintresserad som hon är.


Frida är ett litet wildcard, henne har jag ingen aning om. Och hon kommer nog själv inte veta vad hon vill förrän hon är 30+, hon är så ombytlig och cool. Hon kommer nog testa fler yrken än jag hunnit med.


Saga kommer bli läkare, eller sjuksköterska. Helt säker där med. Hon är så lik sin pappa så att dom generna finns nog i henne. :-)


Nåja, bara dom blir lyckliga, så är jag lycklig. Och så att dom skaffar mig en bunt med barnbarn som jag kan skämma bort. *flinar*

Av Paula - 23 november 2008 21:20

Njäää, lite obstinat känner jag mig nu. Har suttit på datastolen alldeles för länge. Renskrivit utvecklingspsykologiska teorier från den jättefula handstilen i anteckningshäftet till datorn. I början när jag antecknar, så ser det alltid propert och fint ut, men ju mer man skriver, desto mer ser det ut som rena hebreiskan... Vackert. NOT.

Jaja, nu är Eriksson och Maslow renskrivna och genomgångna.

Har läst inför veckan seminarium också. Kulturellt perspektiv på hälsa. Blir säkert intressant. *host*

Jaja. Skönt att ha det gjort, skrev några egna frågeställningar också, så då är det klart. Återstår bara att träffa gruppen i veckan och snacka ihop oss.


Måste ta tag i den där Antonovskyboken också. Den lär ju inte läsa sig själv...


*gääsp*


Har för övrigt en STOOOOOR klump i magen. Måndag imorgon. Tänk om brevet kommer i posten?? *skraj*

Lär ju INTE kunna somna inatt... Eller iofs. Om jag läser Antonovsky, då kanske jag somna iaf. Skulle behöva nån som nattade mig. Är ju lättare att somna om man kan ligga och lyssna på nån annans andetag.

Nåja, vad är väl en bal på slottet...


Nu diska.

Av Paula - 23 november 2008 19:21

Saga vet inte riktigt vad hon ska göra med skeden... *ler* Hon tycker för övrigt att det är skitkul att slänga saker nu... Helst vid matbordet. Jättekul. *ironi*

Nu ska hon få kvällsgröt.

Tjing.

Av Paula - 23 november 2008 10:26

Alltså, idag har Klemens namnsdag. Grattis!! Känner ingen som heter så, och tänkte: "Finns det ens nån som heter så??"

Dom borde ju verkligen uppdatera det där med namnsdagar...

För jag menar, Klemens, det finns faktiskt 54 stycken i sverige som har det som tilltalsnamn. 54 stycken av 9 166 580 pers. *källa, SCB.

54 stycken, på över 9 miljoner...

Kanske dags att ta bort det från almanackan??


I jämförelse då.


Min bror (Juha) finns inte med i almanackan. Och det finns 1277 som har samma tilltalsnamn som han. 1277, jämfört med 54.


Mitt andranamn. (Orvokki), finns inte heller med. Och det finns 110 personer i sverige som har det som tilltalsnamn. 110, jämfört med 54.


Vi får skylla oss själva för att vi är finnar. *fniss*


I övrigt, satt för skojs skull och kollade lite siffror. Och dessa är alltså dom som har dessa namn som tilltalsnamn:

  • Jennifer, 8915 stycken.
  • Frida, 21 066 stycken.
  • Saga, 5493 stycken.

Och 3521 personer som heter som jag.... Jag som trodde jag var unik. *ler*


Mera kaffe så blir det bra.

Av Paula - 23 november 2008 10:00

Är ni bakis idag?? Inte jag.


Jag är pigg, hungrig, kaffesugen och alert. Sitter och väntar på kaffet. Sötungen sov återigen till 9.30 Sweet.

Så idag blir det då prommis i friska luften, sen ska jag plugga lite när Sagis sover. Försöka läsa på inför veckans seminarium.


Sen ska vi bara leka och mysa, hela dagen lång. :-)

Måste passa på nu, ska ju åka upp till Sagis pappa med saga imorgon. Så till imorgon har jag beställt bra bilkörarväder.

Idag verkar det ramla ner lite flingor från himlen.


För övrigt. Varför i H-vete får jag min helgreklam klockan 2 på natten??? Trodde det var en unik händelse förra helgen att man får reklam mitt i natten. Men nej, inatt hände det igen. Har dom ingen bättre tid dom kan dela ut på?? Och HUR tar dom sig in i trapphuset som är låst den tiden?? Puckon. Man blir ju lagom skraj när man ligger och slumrar i sängen och så hör man hur det smäller i brevinkastet... *puls på 250* Inatt var jag nästan på väg ut och skälla ut dåren, men insåg att jag nog inte borde springa ut naken... Tur jag hann tänka efter. *skratt*


Nä, kaffe nu.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards