Liten, söt, ond...

Alla inlägg den 17 november 2008

Av Paula - 17 november 2008 23:35

Texten till "dansa-tryckare-i-högstadiet-låten".

E-type, Do you always:


I wake to the sound of a far away thunder
wondering why
this secret in your heart
why don't you let me share your thoughts
something strange is going on
maybe something you've gone through
so often sadness in your eyes
I don't know what to do, I don't know what to...

Do you always have to be alone
just by yourself, just you alone
why don't you let me in
Do you have always have to go away
so far away, so far away
why can't you stay

In a place of refuge where no one's allowed
somewhere up north
where no helping hands will reach you
in your silent desert land
as captain of a peaceful phantom ship
in a proud and senseless soul
how am I supposed to help you
i don't know what to do, I don't know what to...

Do you always have to be alone
just by yourself, just you alone
why don't you let me in
Do you always have to go away
so far away, so far away
why can't you stay ( x3 )

How am I supposed to help you
When you're in your desert land
How am I supposed to help you
I don't know what to do, I don't know what to do




Till denna stod jag och dansade tryckare, med min allra första boyfriend. *ler* Himla bra text. Hade givet tänkt att lägga ut ett U-tube klipp med låten, men den fanns inte. *chock* Iofs fanns där en japansk karaokeversion med japanska partybilder i bakgrunden, men det är ju föga intressant.


I övrigt vet jag att jag borde humpa mig själv till sängen. Men njähh, så vettig är jag då inte. Kommer vara aptrött imorgon när jag ska träffa "minigruppen" och prata ihop oss inför seminariet. Igentligen är det lite fånigt det där med högskolan och dessa "nya" begrepp. Som på gymnasiet, då hade man lektion, och nu är det föreläsning på högskolan, (eller ja, i mitt fall UNIVERSITET). Är ju nästan samma sak. Enda skillnaden faktiskt är att vi gör inga uppgifter på föreläsningarna, förutom att ta anteckningar.

Och vidare, på gymnasiet hette det redovisning, och på universitet heter det seminarium. Fan, same shit different name.

För tänk, och så var det iaf på gymnasiet där jag gick, att lärarna hela tiden sa: OOh, men nu måste ni skärpa er, för tänk om ni ska på högskolan, där minsann är det så svårt och det är föreläsningar och seminarier och allt är på en mycket högre nivå. Typ. Inte konstigt att man aldrig vågade tänka tanken på högskola... Sluta skräm gymnasieeleverna!!


Ja ja, hamnade i ett sidospår där... *fniss*


Lite soffa och sen sängen. G´natt.


Av Paula - 17 november 2008 19:59

Ja, har precis vart ute på långpromenad i mörkret. Det var typ -3 grader ute, och snöade.


Optimist: Guud vad skönt att det inte var så kallt.

Pessimist: Jäkla smart att ta på sig täckbrallor och dunjacka... *svett*


Innan jag gick så tog jag på mig handsfreen och satte mobilen under jackan och på med lugna favoriter. Ville ju inte att mobilen skulle frysa sönder i den extrema kylan som jag tydligen trodde fanns ute. Däremot så insåg jag ju efter typ 5 minuters promenad att lugna favoriter spelar ren misärmusik. Och hur lätt är det att byta kanal när man har mobilen längst in under kläderna?? Så valet var mellan att lyssna vidare och vara sönderdeppad efter promenaden, eller att dra ut plopparna från öronen och lyssna på "swisch swisch swisch" från jackan. Valde det senare.


Gick som vanligt förbi "guldkusten" och dom fina villorna där, och alltid drömmer man om att själv ha ett fint hus.


Optimist: Det är chill, det fixar jag redan nästa praktik... Bara hala in en snygg, snorrik McDreamy från sunderbyn så är saken biff. Mulitmiljonvilla nästa då. :-)

Pessimist: Ja, har man tur så kanske man efter ca 15 år som SSK kan LÅNA till ett halvsnyggt ruckel, i typ Töre.


Nåja, nu är promenaden klar iaf, var ändå skönt att komma ut lite. Visserligen känner jag av smärta i foten ännu. Men men. Såg 2 killar som joggade, blev himla avis. Vill också.

Tänk om man skulle fixa sig en sån där roddmaskin att ha hemma. Då kanske man skulle bli lite mer tränad. Är ju som en soffpotatis nu. Skulle verkligen behöva träna mage, armar och rygg. VILL HA!!!


Nåja, kanske får en av tomten. *asg* Jeee right.



Av Paula - 17 november 2008 15:30

Då var man ensam utan kids igen... :S


Det suger. Det är misär. Bajs.

Frida ville inte åka. Direkt jag sa att vi skulle åka, så sa hon: Näe, vill inte till pappa, tråkigt åka till pappa.

Jaa, vad ska man säga. Jag sa att vi var tvungen...


Sen så har X fått schemaändring, och trodde helt plötsligt att jag skulle gå med på bara varannan helg nu. ICKET. Jag sa lugnt att vi har kommit överens om att jag har dom 3 helger av 5, jag går inte med på mindre än det. Är väl inte mitt fel att dom drar ner ett skift på fabriken. SUCK IT UP!!


Sen kom jag hem, började lite på en uppgift till psykologikursen, men det kändes så tragiskt så jag avbröt, och slog in lite julklappar istället. *ler* Har ju tjuvstartat för länge sen med klappar, så nu slog jag in hela 7 klappar till barnen. Gillar sånt. Att slå in klappar. Så nu ligger det 7 julklappar högst upp i köksskåpet, ,och så 3 inslagna presenter till fridas 3-års dag. :-)  


Tror jag ska göra en annorlunda tårta till hennes kalas. Funderar på en "maräng-glass-grädde-banan"-tårta. *smaskens*

Det kan väl inte gå fel??!! Är ju rätt duktig på att baka marängbotten. *skryter* He he. Det blir nog bra. Ska spåna vidare, har ju några veckor till på mig.


Nää, om man skulle gå och käka nåt. *hungrig*


Av Paula - 17 november 2008 10:24

Familjerätten ringde nu på morgonen. Hon läste upp ändringarna hon hade gjort på min del av utredningen. Och jag fick då veta  att under nästa vecka kommer hon skicka ut utredningen för påseende. HUJJA. Kommer inte våga läsa den... *skakis*

För där kommer ju stå allt som han också sagt... Kommer inte palla att läsa det. Mår illa.


Och i mitten på december ska den då skickas till tingsrätten. *suck*


Nä, jag kommer inte att våga läsa den. Finns inte en chans.


Mer kaffe, så blir det bättre.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards