Liten, söt, ond...

Alla inlägg den 26 november 2008

Av Paula - 26 november 2008 23:29

Alltså, nu är det jag som hyr en tv i finland och betalar licens där!! *asg*


Alltså, Gommi och Pommi som här har en film om att betala tv-licens i finland, stackars er som inte kan språket, det är apkul!!


Bräck det där om ni kan radiotjänst!!

Av Paula - 26 november 2008 20:37

Jees, nu luktar jag godis. :-) Har precis tagit ett megaskönt och varmt bad, liksom badade extra för att jag inte fick igår. *myyys*

Det var ruggigt skönt. Helt släckt i badrummet, bara ett tänt ljus som gav behagligt sken, en massa badskum och total avslappning.


Det var grejer det.


Annars så är man lite slut av jobbtimmarna. Höll på att svälta ihjäl där på slutet. Och imorgon blir det ännu värre. En timmes grupparbete och sen 7 timmars jobb, på raken. Måste nog ha färdkost i bilen så jag inte avlider av hunger. Blir hungrig bara jag tänker på det. *fniss*


Sen tog jag bort plåstrena idag. He he, ser ut som att jag vart i slaggis, blåmärke på knogen. *fniss* Kan ju dra till en historia att jag muckat med nån...

Om en kvart är det Greys. Sååå bra. :-)

Tjing!

Av Paula - 26 november 2008 12:44

Har förra veckan fått hem en blankett om Jennifers skolfoton. Med där fanns då ett kontonummer och ett password, så att man kan logga in på KUNGSFOTO.se (skitföretag enligt mig idag). Har då under en veckas tid försökt logga in där, för att som det stod på paketet "designa ditt eget fotopaket", jättebra tycker jag, då jag trodde att man fick liksom ändra hur man ville och kanske ta bort nån storlek eller lägga till nån annan storlek... Orden designa ditt eget fotopaket kan ju få en tro just det.


Hur som helst. Jag har inte kunnat logga in där, möts av orden: Dina uppgifter  matchar inget konto. Så, jag skickade ett mejl förra veckan, och beskrev problemet. Har INTE fått nåt svar. (bra kundtjänst). Så idag ringde jag. Fick sitta i kö en kvart, sen fick jag prata med en tant som sa att NU är problemet löst, NU kan du logga in.

Jepp, testade i en kvart, FUNKADE INTE!!!

Ringde igen, satt i kö igen, och fick prata med en annan tant som sa att det gick inte göra nåt. Det var enligt henne: Konstigt.


Så jag tyckte att vad fan, jag ville ju logga in där och fixa mitt eget fotopaket och bestämma själv vad jag ville ha och inte ville ha. Nää, så gick det inte att göra. Man kunde inte på detta sätt VÄLJA BORT någon bild, bara beställa extra.

Då kan dom ju för fan inte kalla det DESIGNA DITT EGET FOTOPAKET!!

Då kan dom ju kalla det: Här kan du beställa extra. Så man måste likförbannat beställa HELA bildserien. Sen om man vill, så kan man per post skicka tillbaka grejer, men inte göra det i förväg på nätet. *suuuck*

Bra miljötänk!! *ironi*


Sen kunde hon ju inte via telefon gå med på att skicka hem fotopaketet till mig, och eftersom jag inte kan logga in via nätet, så då måste jag skicka denna svarstalong med vanlig post, för att få hem fotona överhuvudtaget. Jisses. Fatta, måste använda vanliga postgången, lär ju inte hinna få hem fotona innan jul... Alltså hallo, KUNGSFOTO, get a grip, vi lever inte i stenåldern!! Och för helvete, svara på era mejl ni får till kundtjänst!! Så man slipper sitta flera ggr i telekö.


Ja, nu känns det bättre.

Dags att göra sig i ordning för jobb.

Arg
Av Paula - 26 november 2008 11:53

Jee, nu är man hemma på lunch. Har varma mackor i ugnen. *hungrig*

Grupparbetet gick över förväntan. Seminariet kommer nog att gå bra.


Imorgon blir det grupparbete med andra gruppen. Dock på samma ställe. Gillar att sitta i Kulturens Hus-fiket. Gratis påtår vet ni. Bra grejer. :-)


Men jisses vad det snöade när jag åkte. Hann knappt sopa av bilen så var den översnöad igen. Ställde mig i p-huset under kulturens hus, så fick forrden tina av sig lite.


Sen blir det jobb. I några timmar idag. Skönt. Behövs verkligen då csn bara ger ut halva månadsbeloppet i december. *morrar* Vilka lepran.


Sitter ännu och väntar på det där brevet. Är så less på att vänta. Blir fan knäpp av ovissheten. Nu känner jag att jag verkligen måste äta, lågt socker, blir arg på allt. *fniss*


Tjing.

Av Paula - 26 november 2008 08:09

Gaaash så trött jag är. Hade skitvårt att somna igår, låg bara och kände den där nåljävlen i foten. *ryyyser* Men, idag går fingret nästan att böja helt, i foten känns det stelt ännu.


Jaja, ser att det är snöstorm ute idag igen... Kul kul. Blir kängorna när man ska plumsa ut till bilen.

Hujja, ska till biblo och träffa gruppen för grupparbetet i psykologin. Är föga sugen på det. Nåja, he blir nog bra.


Sen får jag se om det blir jobb idag. Annars ska jag hem och städa och vila. *trött* 

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards