Liten, söt, ond...

Direktlänk till inlägg 26 november 2008

LSO/ Nu är jag irri... Kungsfoto suger.

Av Paula - 26 november 2008 12:44

Har förra veckan fått hem en blankett om Jennifers skolfoton. Med där fanns då ett kontonummer och ett password, så att man kan logga in på KUNGSFOTO.se (skitföretag enligt mig idag). Har då under en veckas tid försökt logga in där, för att som det stod på paketet "designa ditt eget fotopaket", jättebra tycker jag, då jag trodde att man fick liksom ändra hur man ville och kanske ta bort nån storlek eller lägga till nån annan storlek... Orden designa ditt eget fotopaket kan ju få en tro just det.


Hur som helst. Jag har inte kunnat logga in där, möts av orden: Dina uppgifter  matchar inget konto. Så, jag skickade ett mejl förra veckan, och beskrev problemet. Har INTE fått nåt svar. (bra kundtjänst). Så idag ringde jag. Fick sitta i kö en kvart, sen fick jag prata med en tant som sa att NU är problemet löst, NU kan du logga in.

Jepp, testade i en kvart, FUNKADE INTE!!!

Ringde igen, satt i kö igen, och fick prata med en annan tant som sa att det gick inte göra nåt. Det var enligt henne: Konstigt.


Så jag tyckte att vad fan, jag ville ju logga in där och fixa mitt eget fotopaket och bestämma själv vad jag ville ha och inte ville ha. Nää, så gick det inte att göra. Man kunde inte på detta sätt VÄLJA BORT någon bild, bara beställa extra.

Då kan dom ju för fan inte kalla det DESIGNA DITT EGET FOTOPAKET!!

Då kan dom ju kalla det: Här kan du beställa extra. Så man måste likförbannat beställa HELA bildserien. Sen om man vill, så kan man per post skicka tillbaka grejer, men inte göra det i förväg på nätet. *suuuck*

Bra miljötänk!! *ironi*


Sen kunde hon ju inte via telefon gå med på att skicka hem fotopaketet till mig, och eftersom jag inte kan logga in via nätet, så då måste jag skicka denna svarstalong med vanlig post, för att få hem fotona överhuvudtaget. Jisses. Fatta, måste använda vanliga postgången, lär ju inte hinna få hem fotona innan jul... Alltså hallo, KUNGSFOTO, get a grip, vi lever inte i stenåldern!! Och för helvete, svara på era mejl ni får till kundtjänst!! Så man slipper sitta flera ggr i telekö.


Ja, nu känns det bättre.

Dags att göra sig i ordning för jobb.

Arg
 
 
Ingen bild

Eija

26 november 2008 13:15

Haha, med repris för förra kommentaren, vilka puckon!! Snacka om att inte inse nutiden :P
Jag har också suttit i tele.. med coop.. snacka om puckon där också... *suck*

 
Ingen bild

Egirl

26 november 2008 15:20

Det känns så jävla bra efteråt...nätr man fått ventilera på bloggen! Har nyss suttit i telefonkö i 15 minuter hos Telia (idag orkade jag) Mitt ärende tog 20 sekunder att ordna!! *fnyyys*

 
Malin

Malin

26 november 2008 16:25

Jag har haft måååånga kunder som inte ens kommit i kontakt med deras kundtjänst pga överbelastning eller nåt. Vart tog servicen vägen liksom? *suck*

http://www.onormalins.blogg.se

 
Paula

Paula

26 november 2008 20:45

Ja, men då kanske jag inte är den enda som gnällt på dom idag. :-)

http://lso.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Pia

27 november 2008 11:36

Håller fullkommligt med.Blev glad när jag såg "Designa ditt eget paket" men vilken blåsning, den tjänsten kan de ta bort direkt.Skrev till kungsfoto och undrade om jag gjort fel eftersom jag inte kunde beställa bara de bilder jag ville ha, , fick svar att hela paketet måste beställas ,vad är vitsen då? Dessutom har de ej skickat några bilder trots att det är säkert är 1,5 månad sedan jag sände svar ,via nätet!!

 
Paula

Paula

27 november 2008 18:20

ja Pia, dom verkar inte riktigt fatta vad SERVICE innebär. Luktar falsk marknadsföring på lång väg.

http://lso.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Olle

1 april 2009 13:01

För oss fungerade det hur bra som helst med Kungsfoto, kan det ha varit ett tillgälligt problem?

 
Ingen bild

Peter

25 januari 2010 11:51

Skitföretag har du skrivit!!! OSERIÖST FÖRETAG, om man skall kalla det för företag!!!!!Vill jag säga

 
Ingen bild

Lars

29 september 2010 18:39

Ja Kungsfoto suger verkligen. Vi försökte också förtvivlat välja bort de bilder vi inte ville ha men det gick inte. Uruselt för miljön!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 6 november 2019 22:03

Ok. Till att börja med: livet känns så mycket bättre. Jag har börjat KBT, detta pga min låga tolerans för stress sen min ?gå in i väggen?- episod. Och min låga självkänsla. Och det har hjälpt! Bara att inse hur knasigt man tänker när man har låg ...

Av Paula - 17 september 2019 23:16

Jag har tagit en paus från FB. Av flera anledningar: Det tar för mycket tid, och man sitter jämt där och dumglor. Jag gör för många inlägg, och detta tror jag bidrar till att min make ?följer? mig där, och då anser sig uppdaterad och inte beh...

Av Paula - 10 september 2019 21:52

Jag är så glad att jag kommit igång ordentligt med träningen. Jag mår så gott av det. Under sommaren har det blivit 3 pass i veckan, men nu när jag har varit ensam har jag bara mäktat med 2 pass i veckan. Idag var det nypremiär på gymmet. Körde 2...

Av Paula - 8 september 2019 22:26

Ok, sen mitt förra inlägg har det bara varit en kamp för att klara vardagen. Ensam med en 8-månaders bebis, 2 hundar, ett hus och en kommunal budget att knåpa ihop. Och lägg därtill att bebisen håller på att skaffa en till tand och INTE sovit hela nä...

Av Paula - 1 september 2019 22:21

Länge sen sist! Jag har prioriterat familjelivet och semester. Sommaren började rätt knackigt. Det var en omställning för oss båda att bägge var hemma samtidigt. Jag tyckte väl att han skulle kliva fram och ta ansvar, och han tyckte säkert att ja...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards