Liten, söt, ond...

Direktlänk till inlägg 28 november 2008

LSO/ Va f-n??!!

Av Paula - 28 november 2008 07:19

Alltså, varför är det så svårt att ta sig upp ur sängen nu för?? På dom sista 7 åren så har jag vart morgonpigg utav dess like. Alltid som en studsboll ur sängen på morgonen. Men nu??

Man får liksom ta till piska, morot och diverse övertalning för att få mig att INTE snooza 7 ggr och försova mig...

Varför är jag så trött??

Inte ens när jag jobbade skift på drömfabriken och klev upp 04.25 var jag såhär trött... *gäääsp*

Eller trött kanske man var, men det var inga problem att häva tungkroppen ur sängen.

Oftast piggnar man ju till när man väl klivit upp, (nästan iaf) men varför är det så jobbigt?


Visst, jag läste Antonovsky till kl midnatt, men jag har ju ändå sovit 6-7 timmar. Borde väl räcka.

Tror jag ska unna mig lite solarium nästa vecka så man kanske piggnar till lite. Kanske är mörkret som gör en så mossig.


Nää, om man skulle gå och kamma sig lite. Har ju redovisning om 45 minuter. Och här sitter jag i morgonrock och ser härjad ut.


Ja ja, är ju iaf fredag idag. :-)

 
 
Ingen bild

synne

28 november 2008 07:37

Lycka till med redovisningen idag.Kram Synne

 
Ingen bild

Eija

28 november 2008 09:39

Hehe, eller så har du anammat studentlivet fullt ut :P

 
Ingen bild

Egirl

28 november 2008 10:49

Verkar vara ett släktdrag att vara svårt trötta på mornarna :-) Tror det är årstiden och att du läser Antonovsky nästintill sömns, Kasam hit och kasam dit... börjar du bli less på den där satans Antonovsky snart?? ;-)Hujja, han får mig att vilja vomera :-)

 
Paula

Paula

28 november 2008 11:21

Synne, tack. Det gick bra. Kram.

Eija, javisst, jag får tröttheten, men inget kul för det.

Egirl, ja hela den där boken stinker en massa själkärlek som han har för sig själv... Visst, Kasam är säkert ett bra begrepp, men fan vad han ältar om det, i en heel bok!! *urk* Nåja, BARA halva kvar...

http://lso.bloggagratis.se

 
Ingen bild

A

28 november 2008 11:46

Har du börjat förstå varför alla stackars SSK-stud som någonsin läst Antonovsky aldrig kan glömma det, är som en svart mara som etsat sig fast i hjärnan. Antonovsky och att skriva enligt Backman glöms aldrig bort...

 
Ingen bild

Eija

28 november 2008 11:58

Attans också.. tänkte inte på det där med att inte få nåt för det.. eller joo det där med Antonovsky får du ju :D men det kan nog inte räknas som kul :P

 
Paula

Paula

28 november 2008 12:36

A, ja det där med backman kommer jag ha mardrömmar om tills jag är pensionär. Fan vilket misär det är. Antonovsky däremot tror jag att man kan glömma, kanske. :-)

Eija, precis, kul kul.

http://lso.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 6 november 2019 22:03

Ok. Till att börja med: livet känns så mycket bättre. Jag har börjat KBT, detta pga min låga tolerans för stress sen min ?gå in i väggen?- episod. Och min låga självkänsla. Och det har hjälpt! Bara att inse hur knasigt man tänker när man har låg ...

Av Paula - 17 september 2019 23:16

Jag har tagit en paus från FB. Av flera anledningar: Det tar för mycket tid, och man sitter jämt där och dumglor. Jag gör för många inlägg, och detta tror jag bidrar till att min make ?följer? mig där, och då anser sig uppdaterad och inte beh...

Av Paula - 10 september 2019 21:52

Jag är så glad att jag kommit igång ordentligt med träningen. Jag mår så gott av det. Under sommaren har det blivit 3 pass i veckan, men nu när jag har varit ensam har jag bara mäktat med 2 pass i veckan. Idag var det nypremiär på gymmet. Körde 2...

Av Paula - 8 september 2019 22:26

Ok, sen mitt förra inlägg har det bara varit en kamp för att klara vardagen. Ensam med en 8-månaders bebis, 2 hundar, ett hus och en kommunal budget att knåpa ihop. Och lägg därtill att bebisen håller på att skaffa en till tand och INTE sovit hela nä...

Av Paula - 1 september 2019 22:21

Länge sen sist! Jag har prioriterat familjelivet och semester. Sommaren började rätt knackigt. Det var en omställning för oss båda att bägge var hemma samtidigt. Jag tyckte väl att han skulle kliva fram och ta ansvar, och han tyckte säkert att ja...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards